تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۸۰۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو از سدهای خوزستان بازدید می کند
 رضا اردکانیان وزیر نیرو در دومین روز حضورش در خوزستان، بازدید هوایی از سدهای دز، کرخه، گتوند و مسجدسلیمان را آغاز کرده است.
 همزمان با بازدید هوایی وزیرنیرو از سدهای دز، کرخه، گتوند و مسجدسلیمان، استاندار و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان جهت بازدید مجدد از وضعیت سیلاب در روستاهای دشت آزادگان به این شهرستان سفر کردند.
حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری روز جمعه در سفر به خوزستان به منظور بررسی وضعیت سیلاب، اردکانیان وزیر نیرو را مامور کرد برای مدیریت سیلاب در خوزستان بماند.
وزیر نیرو دیشب در مصاحبه تلویزیونی وقوع سیل در خوزستان را حتمی دانست و گفت: از روز 11 تا 16 فروردین ماه سال جاری به دلیل بارش های باران حدود سه میلیارد متر مکعب آب وارد سدهای خوزستان می شود که 1.2 میلیارد متر مکعب از این حجم آب سبب پر شدن ظرفیت خالی مخازن سدها می شود و مابقی تخلیه می شود که طبیعتا بر اثر این تخلیه نقاط پایین دست سدها دچار آبگرفتگی و سیلاب خواهند شد.
به گفته وی مطابق پیش بینی ها از سد دز 2 هزار متر مکعب بر ثانیه و از سد کرخه یکهزار متر مکعب آب بر ثانیه رهاسازی می شود از همین رو باید برای هفته آینده آمادگی کامل داشته باشیم.
سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور سه اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
هواشناسی پیش بینی کرده از امروز به مدت 48 ساعت بارندگی شدید در تمام حوضه های خوزستان اتفاق بیفتد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار