تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
همکاری مردم و کشاورزان برای کاهش خسارت سیل خوزستان ضروری است
معاون حفاظت وبهره برداری سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به نبود ظرفیت کافی در سدهای استان برای کنترل سیلاب در روزهای آینده،از کشاورزان و مردم خوزستان به ویژه در پایین دست حوضه رودخانه کرخه خواست برای انحراف سیلاب همکاری کنند تا خسارت کمتری به روستاها وارد شود.
حمیدرضا لشکری با اشاره به بازدید امروز خود از پایین دست رودخانه کرخه افزود: دایک های حفاظتی شهرهای سوسنگرد، بستان و رفیع در حال تحکیم است.
وی با بیان اینکه تاکنون 2 محل برای پخش سیلاب پیش بینی شده، اضافه کرد: یک نقطه در نزدیکی شهر رفیع سیل بند شکافته شده تا آب رودخانه نیسان به هورالعظیم منتقل شود که این عملیات در کاهش ارتفاع رودخانه نیسان بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: یک نقطه دیگر نیز در بالادست بستان در روستای 'ابوفروس' برای پخش سیلاب در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد:دبی رودخانه کارون در اهواز که دیروز 2 هزار و 100 مترمکعب برثانیه بود، امروز به 2 هزار و 270 متر مکعب برثانیه افزایش یافته است.
معاون حفاظت وبهره برداری سازمان آب وبرق خوزستان بیان کرد: ورودی آب به سد دز در روز شنبه یک هزار و 373 و خروجی آن یک هزار و 800 مترمکعب برثانیه است و ظرفیت خالی این سد 215 میلیون مترمکعب است.
وی افزود: ورودی به سد کرخه 850 و خروجی آن 708 مترمکعب برثانیه بوده و حجم خالی این سد 63 میلیون مترمکعب است.
لشکری ظرفیت خالی سد گتوند علیا بر روی رودخانه کارون را 215 میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: ورودی به این سد یک هزار و 264 و خروجی آن یک هزار و 300 مترمکعب برثانیه است.
وی ادامه داد: سد مارون نیز 70 میلیون مترمکعب حجم خالی دارد، و ورودی به این سد 290 و خروجی 400مترمکعب برثانیه است.
وی با بیان اینکه با وجود افزایش خروجی سدها ظرفیت خالی سدهای دز و کرخه هنوز به اندازه مطلوب نرسیده گفت: بر اساس پیش بینی ها در بارندگی که از امروز آغاز می شود بر آورد شده تا 800 میلیون متر مکعب آب به سد دز و 700 میلیون مترمکعب آب به سد کرخه وارد شود.
لشکری افزود:براساس برآوردها سه میلیارد مترمکعب آورد آب به خوزستان خواهیم داشت، این درحالیست که در سدها 1.2 میلیاردمترمکعب ظرفیت خالی داریم و 1.8 میلیارد مترمکعب آب وارد رودخانه ها می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار