تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۹۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستور تخلیه روستاهای زاویه دزفول صادر شد
 

سرپرست فرمانداری دزفول گفت: به منظور جلوگیری از خسارات سیلاب، دستور تخلیه روستاهای زاویه دزفول صادر شد.

محمد حیدری  اظهار کرد: تمام اقدامات در خصوص استحکام بخشی سیل‌بندهای منطقه زاویه دزفول طی روزهای گذشته انجام شد اما به دلیل حاد بودن شرایط و لزوم حفظ جان و مال مردم روستاهای زاویه دزفول دستور تخلیه را به دهیاران و عوامل مربوطه ابلاغ کردیم.

وی تصریح کرد: مکان‌هایی برای استقرار دام‌ها و اسکان مردم در نظر گرفته شده و اطلاع رسانی گسترده انجام شده بنابراین در صورت عدم تمکین از دستور شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دزفول، مسؤلیت خسارت احتمالی جانی و مالی بر عهده خود مردم است.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول در پایان عنوان کرد: لازم است مردم به هشدارها به صورت جدی توجه کنند.

  سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و ۵۱ روستا در حوضه کرخه، ۱۸ روستا در حوضه دز و ۱۸ روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.

شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان نیز ساعاتی پیش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از صبح امروز جریان رودخانه دز به حدود ۱۹۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

بنا به گزارش‌های رسیده هم اکنون آورد رودخانه دز در بالا دست به حدود ۶۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

در این اطلاعیه آمده که با توجه به روان شدن بارش‌های استان لرستان، افزایش جریان رودخانه دز اجتناب ناپذیر است.

تمام دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، نظامی و انتظامی شهرستان دزفول درراستای مصوبات شورای هماهنگی ستاد بحران درحالت آماده باش کامل و خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق درمعرض سیلاب دزفول هستند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار