تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار الهایی با اشاره به شکستن سیل‌بند اول شهر عنوان کرد:
سیل‌بندهای دوم و سوم الهایی در معرض شکستن/ چرا الهایی در فهرست شهرهای در خطر نبود؟
شهردار الهایی اهواز از شکسته شدن یکی از سیل بند های این شهر خبر داد گفت: توجه به افزایش دبی رودخانه کرخه و رسیدن خروجی سد کرخه به یک هزار مترمکعب بر ثانیه، احتمال شکسته شدن سیل بند دوم و سوم شهر وجود دارد و شهر الهایی نیز گرفتار سیل خواهد شد. 
 
محمد‌رضا مهاوی  اظهار کرد: صبح امروز سیل بند اول شهر از سمت رودخانه کرخه متصل به شهر الهایی دچار شکستگی شد. 
 
وی با بیان اینکه سه سیل بند جهت پیشگیری از وقوع سیلاب در این شهر احداث شده بود، افزود: در حال حاضر با چهار دستگاه بیل مکانیکی عملیات تقویت و ترمیم سیل بند دوم و سوم در حال انجام است. 
 
شهردار الهایی گفت: شکسته شدن سیل بند اول منجر به زیر آب رفتن ۱۰۰ هکتار از زمین های زراعی مردم الهایی شد. همچنین با توجه به افزایش دبی رودخانه کرخه و رسیدن خروجی سد کرخه به یک هزار مترمکعب بر ثانیه احتمال شکسته شدن سیل بند دوم و سوم نیز وجود دارد و شهر الهایی گرفتار سیل خواهد شد. 
 
مهاوی بیان کرد: تاکنون آب وارد شهر الهایی نشده است و اهالی این شهر منازل خود را تخلیه نکردند اما آمادگی لازم جهت تخلیه منازل را دارند. امیدواریم شرایط به گونه ای رقم نخورد که مردم مجبور به تخلیه منازل شوند. 
 
وی با ابراز گلایه از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان، گفت: سازمان آب و برق، شهر الهایی را حتی در فهرست شهرها و روستاهای در معرض سیل قرار نداده است و از سیلاب پیش بینی درستی به ما اعلام نکرده اند. اکنون که سیل بند شهر الهایی شکسته شده است، هیچ امکاناتی در اختیار ما قرار نداده اند و تنها شهرداری الهایی با امکانات خود عملیات ترمیم و تقویت سیل بندها را انجام می دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار