تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۰۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه بارشی از آسمان خوزستان عبور کرد
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بخش عمده سامانه بارشی که از روز شنبه به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان فعال شده بود پیش از ظهر روز دوشنبه با وزش باد شدید آسمان خوزستان را ترک کرد.
  محمد سبزه زاری  افزود: تنها بخش هایی از مناطق شرقی استان تا صبح روز سه شنبه به صورت ضعیف و پراکنده تحت تاثیر این سامانه جنوبی که با امواج مدیترانه ای همراهی می شد، خواهند بود و سپس شاهد آسمانی صاف توام با وزش باد قابل ملاحظه خواهیم بود.
به گفته وی میزان بارش های سه روز اخیر در اهواز7.7 ، آغاجاری 4.8، بستان 10.9، بهبهان 4.6 ، رامهرمز 4.5 ، شوش 9 ، شوشتر 12و حسینیه در شمال خوزستان 42.5 بوده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: آبهای ساحلی و شمالی خلیج فارس تحت تاثیر وزش باد شدید تا اواخر روز سه شنبه مواج و متلاطم است.
وی از صیادان و دریانوردان خوزستانی خواست تا بهبود شرایط جوی ، از رفتن به خلیج فارس خودداری کنند.
میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 1397) تا 12 فروردین 1398 در حسینیه با یک هزار و 61میلیمتر و ایذه با 899 میلیمتر ثبت شد.
از سوی دیگر بنا به اعلام شرکت توزیع نیروی برق اهواز وزش باد با سرعت بیش از 50 کیلومتر بر ساعت در بعداز ظهر دوشنبه خساراتی به شبکه برق اهواز وارد کرد.
سرعت باد سبب برخورد شاخ و برگ درختان با شبکه برق به ویژه فشار متوسط در چند نقطه کلانشهر اهواز منجر به بریده شدن سیمها و اختلال در برق برخی مناطق شهر شد.هم اکنون گروه های عملیاتی شرکت توزیع برق در حال رفع خرابی شبکه هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار