تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۸۱۰۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل 10 روستای دهستان الهایی اهواز را تهدید می کند
  بخشدار مرکزی اهواز با بیان اینکه دبی خروجی سد کرخه به سه هزار مترمکعب برثانیه افزایش می یابد، گفت:10 روستای دهستان الهایی در معرض سیلاب رودخانه کرخه هستند که به 2 روستا اخطار تخلیه داده شده است.
علی بلمچی  افزود: بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان، خروجی سد کرخه در حال حاضر یک هزار و 800 مترمکعب برثانیه است که تا سه هزار مترمکعب برثانیه افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: به اهالی روستاهای قلعه سحر و حلاف 2 اخطار داده شده است که خانه های خود را تخلیه کنند.
بخشدار مرکزی اهواز افزود: روستاهای حلاف یک و 3، شهرک علی چعب، عشاره بزرگ، بروایه عمیر، بروایه آلبوثلمان، بروایه یوسف، چبسه بزرگ و چبسه کوچک در حاشیه رودخانه کرخه قرار دارند که با افزایش خروجی سد کرخه با خطر سیل مواجه هستند.
بلمچی همچنین جمعیت روستاهای در معرض خطر سیل را در حدود 15 هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای اسکان روستاهای سیل زده محل اسکان کاروان های راهیان نور در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد:برای دام روستائیان سیل زده علوفه رایگان از طریق شرکت خدمات کشاورزی و جهاد کشاورزی تامین شده همچنین آب شرب و غذا نیز برای اهالی پیش بینی شده است.
بخش مرکزی اهواز درمیان سه رودخانه کارون، دز و کرخه محصور است که هر سه حوضه های سیلابی و بحرانی خوزستان هستند. در روزهای اخیر خروجی سدهای دز و کرخه چند برابر شده و روستاهای اطراف را با سیلاب مواجه کرده است.
استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در استان حالت فوق العاده اعلام کرده است.
بر اساس اخطاریه سازمان آب و برق خوزستان، در حوضه کارون روستاهای غزاویه کوچک، وعیلیه، ملیحان، فارسیات کوچک، ابومشیلش، اسماعیلیه یک و 2، اسلام آباد 2 و چمیان از شهرستان اهواز و در حوضه دز روستاهای سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز در معرض سیلاب هستند.
در اخطاریه شماره 4 این سازمان که فهرست مناطق در معرض خطر سیل در حوضه رودخانه کرخه اعلام شده، نامی از شهر و روستاهای حوزه کرخه در اهواز برده نشده است.
امروز فرمانداری ها اخطار برای تخلیه 70 روستا و شهر فتح المبین در شوش، 34 روستا در بخش شعیبیه شوشتر، 29 روستا در دشت آزادگان و 11 روستا در حمیدیه که همه در حاشیه رودخانه کرخه قرار دارند، صادر شده است.
دیروز 13 روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز نیز به دلیل سیلاب رودخانه دز، به زیر آب رفت.
استاندار خوزستان از 11 فروردین در استان حالت فوق العاده اعلام کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار