تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۸۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هدر رفت 1.5 میلیارد متر مکعب آب در خوزستان
استاندار خوزستان از هدر رفت 1.5 میلیارد متر مکعب آب و عدم ذخیره سازی آن در حوزه های آبرسانی این استان خبر داد / برای جلوگیری از این هدر رفت با توجه به نیاز استان به منابع آبی باید تمهیدات مناسبی به کارگیری شود
استاندار خوزستان از هدر رفت 1.5 میلیارد متر مکعب آب و عدم ذخیره سازی آن در حوزه های آبرسانی این استان خبر داد.

سید جعفر حجازی شامگاه در نشست شورای کشاورزی استان خوزستان، اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته پیش از این سه میلیارد مترمکعب آب در حوزه پائین دست به حوزه های آبرسانی نمی رسید اما با اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده توانستیم 1.5 میلیارد متر مکعب را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز 1.5 میلیارد متر مکعب دیگر هدر رفت آب داریم ، تصریح کرد: برای جلوگیری از این هدر رفت با توجه به نیاز استان به منابع آبی باید تمهیدات مناسبی به کارگیری شود.

حجازی با اشاره طرح توسعه کشاورزی در استان خوزستان گفت: در سامانه ثبت نام از متقاضیان طرحهای کشاورزی تا کنون 13 هزار و 500 نفر ثبت نام کرده اند که با توجه به این آمار جزو استانهای برتر کشور هستیم.

وی با تاکید بر فعال کردن طرحهای نیمه کاره و متوقف گفت: طرحهای بسیاری همچون مجتمع پرورش ماهی فاز دو آزادگان و طرح شهید احمدی نیا آماده برای واگذاری و اجرا هستند که متقاضیان این طرحها پیش از این پرونده تشکیل داده اند.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت اجرای این طرحها که زیرساختهای عمرانی آنها پیش از این مهیا شده و یا مراحلی را برای اجرایی شدن طی کرده اند، افزود: با توجه به تسهیلات ویژه طرح کشاورزی باید متقاضیان این طرحها نسبت به ادامه انجام پروژه ها فراخوانده شوند.

وی تصریح کرد: تنها در مجمع پرورش ماهی آزادگان یک هزار و 500 شغل آماده وجود دارد و در حین ساخت هم فرصتهای شغلی زیادی ایجاد می شود.

حجازی با اشاره به امکانپذیر بودن اجرای طرحهای چند جانبه، افزود: در مکانهایی که امکان فعالیت وجود دارد می توان متقاضیان را در قالب چند تعاونی سازماندهی کنیم تا هزینه اجرای طرحها نیز به حداقل برسد.

وی با تاکید براینکه اجرای طرحهای توسعه کشاورزی استان به هیچ عنوان نباید معطل شود، گفت:  تاکنون بیش از 36 هزار طرح توسعه کشاورزی به ارزش بیش از 223 میلیارد تومان مصوب شده که این طرحها برای هفت هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

استاندار خوزستان افزود: متوسط سرانه اشتغال این طرحها 33 میلیون و 700 هزار تومان است که تاکنون 444 طرح به بانک کشاورزی معرفی شده است.

حجازی با اشاره به طرح مسکن مهر و تلاشی که برای اجرای آن در استان صورت گرفت، تصریح کرد: به نتیجه رساندن طرح توسعه کشاورزی استان همچون طرح مسکن مهر نیاز به تلاش و همت ویژه از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط دارد و همکاری بانکها دارد.

به گزارش مهر، وی این طرح را بهترین فرصت برای استفاده افراد علاقه مند فعالیت در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در صنایع مختلفی چون سیلو، سردخانه و ... که استان دارای مشکل و کمبود است، با استفاده از این طرح و سوق دادن متقاضیان به اجرای این طرحها می توان نیاز استان را رفع کرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
1
آقاي حجازي آبي كه به درون خليج فارس ميريزد را هدر رفت آب ميداند در حالي كه خليج فارس ممر درآمد بسياري از مردم و ماهيگيران عزيز است كه در صورت بر هم زدن تعادل زيست محيطي آن و جلوگيري از ورود آب شيرين به آن حيات بسياري از موجودات دريايي آسيب خواهد خورد و بسياري از مردم دچار بيكاري ميشوند و بسياري عواقب ديگر. البته گوش مسئولان به حرف حساب بدهكار نيست و كار خودشان را ميكنند تا چند سال بعد كه اثرات مخرب تصميمات آنها ظاهر ميشود .
:
:
:
آخرین اخبار