تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۸۱۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطعی آب ۱۶۱ روستای استان خوزستان بر اثر سیلاب
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از قطعی آب ۱۶۱ روستا بر اثر براندگی و سیلاب های به وجود آمده خبر داد.
عادل حرباوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  پس از بارندگی‌ها و سیلاب‌های بوجود آمده تعداد 92 واحد تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خوزستان از مدار خارج و تعداد 1081 روستا با جمعیتی بیش از320 هزار نفر دچار کمبود و یا قطعی آب شدند.

حرباوی ادامه داد: با وجود تلاش‌های شبانه روزی انجام شده در ایام تعطیلات نوروز تا کنون توسط کارکنان جهادگر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان شرایط سیل آبی و خسارات وارد شده به گونه ای است که آب 161 روستا با جمعیتی بالغ بر 63 هزار نفر همچنان قطع است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان افزود: با توجه به مشکل قطعی موقت آب این روستاها، مجموعه خدوم آبفا روستایی خوزستان اقدام به توزیع آب مورد نیاز اهالی شریف روستایی از طریق تانکر سیار و آب های بسته بندی کرد.

وی اظهار کرد: هم اکنون وضعیت روستاهای 8 شهرستان شوشتر، شوش، اهواز، باوی، اندیمشک، شادگان، بهبهان و هویزه بیش از سایر شهرستان های خوزستان تحت تاثیر خسارت و قطعی آب قرار دارند.

حرباوی گفت: مجموع خسارات وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خوزستان تا کنون قریب به 800 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه خسارات وارد شده با تامین اعتبار مورد نیاز قابل حل خواهند بود، گفت: تصفیه خانه‌ها، ابنیه، تابلو برق، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، اتاق پمپاژ، الکتروموتورهای پمپاژ آب خام، ترانس های برق و اسکله‌های آب خام از جمله واحد ها و تاسیسات خسارت دیده این شرکت در سطح استان هستند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به نیازهای شرکت آبفا روستایی برای آبرسانی به روستاهای در معرض بحران گفت: تهیه 300 مخزن ذخیره 5 هزار لیتری برای استقرار در سطح روستاهای فاقد آب و کمپ های استقرار سیل زدگان، تهیه 60 دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی به روستاها، تهیه و کارگزاری 15 کیلومتر لوله فلزی در سایز های 2، 4 و 6 اینچ، تهیه و کارگزاری پمپ کف کش دیزلی 2، 4 و 6 اینچ هر کدام 25 دستگاه، نیاز فوری به تهیه و کارگزاری لوله پلی اتیلن به متراژ 15 کیلومتر در سایزهای 63، 110، 160 و 200 ،میلیمتر هر کدام به متراژ 15 کیلومتر، تهیه 10 دستگاه قایق، تهیه 20 تن پرکلرین، تهیه 20 تن پلی آلمینیوم کلراید و تهیه و توزیع 500 هزار آب بسته بندی میان اهالی شریف روستایی از جمله مهمترین نیازهای آبفا روستایی در بحران به وجود آمده است.

وی یادآور شد: علی‌رغم همه خسارات و هزینه اعلام شده تا کنون، برای رفع آنها، نیاز فوری به اختصاص اعتبار ویژه به میزان 70 میلیارد ریال نیز وجود دارد.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار