تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۱۲۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنجهزار پرس غذا روزانه از آبادان برای سیل زدگان ارسال می شود
مسئول ستاد مردمی خدمت رسانی به مناطق سیل زده آبادان گفت: روزانه پنج هزار پرس غذا توسط موکب های مردمی در آبادان طبخ و برای اهالی سیل زده روستای دریسیه دارخوین و پلدختر ارسال می شود.

حسین عساکره اظهار داشت:پخت غذای گرم برای مردم سیل زده پلدختر با مشارکت شهرهای امیدیه ،ماهشهر ،آغاجاری و آبادان با مدیریت ستاد مردمی خدمت رسانی آبادان در حال انجام است و وزانه چهار پرس غذای گرم برای سیل زدگان پلدختر تهیه می شود.

وی به اعزم 50 نفر متخصص و آشپز به مناطق سیلزده کشور به منظور پخت و نظارت بر تهیه غذا اشاره کرد و افزود:همچنین روزانه یک هزار پرس غذای گرم همراه با آب معدنی و لوازم بهداشتی و پوشاک توسط ایستگاه صلواتی 14 معصوم علیهم السلام در بین سیل زدگان روستای دریسیه دارخوین توزیع می شود.

عساکره به راه اندازی 2 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی توسط ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با سیل آبادان اشاره کرد و بیان داشت: ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با خطرات احتمالی سیل و آبگرفتگی آبادان دارای هسته اصلی، پشتیبانی، نیروی انسانی، رسانه و ستاد مرکزی است و متشکل از نیروهای رزمنده هشت سال دفاع مقدس و نیروهای بسیج و خیرین است که باهماهنگی فرمانداری شهرهای سیل زده به مردم خدمت رسانی می کند.

در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 180 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 78 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان، 152 تیم برای امدادرسانی به سیل زدگان تشکیل و 47 اردوگاه برای اسکان تشکیل شده که 30 هزار و 400 نفر در آنها سکونت یافته اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار