تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو:
فرایند کاهش خروجی سدهای خوزستان در حال انجام است
وزیر نیرو گفت: با استناد به محاسبات انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم که در یک بازه زمانی کوتاه بتوانیم مقداری از خروجی‌ها را به نفع کاهش فشار مناطق پایین دست و به‌ویژه اهواز انجام دهیم.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران، ضمن بی‌سابقه دانستن سیلاب اخیر خوزستان، اظهار کرد: علی‌رغم وجود تمام مشکلات در استان خوزستان تنها برق 91 روستا و آن هم به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی، قطع است و در دیگر نقاط استان، مشکلی در زمینه برق وجود ندارد.

وی افزود: فرآیند کاهش خروجی سدها در حال انجام است و با استناد به محاسبات انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم که در یک بازه زمانی کوتاه بتوانیم مقداری از خروجی‌ها را به نفع کاهش فشار مناطق پایین دست و بالاخص اهواز انجام دهیم.

اردکانیان عنوان کرد: براساس تصمیم وزارتخانه و در جهت کاهش فشار وارد آمده بر سد کرخه، حجم نگهداری آب در مخزن سیمره افزایش پیدا خواهد کرد تا با کاهش این فشار، امکان کاهش خروجی از سد کرخه را داشته باشیم.

وی در پایان افزود: سازه‌های بزرگ سد کرخه و گتوند برای اولین بار پس از زمان بهره‌برداری‌شان بود که شاهد این حجم از ارتفاع آب بودند لذا باید از دستورالعمل‌های بهره‌برداری پیروی کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار