تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۸۱۳۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوبخت خبر داد:
استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات سیل
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه روز ۱۳ فروردین ۹۸ با مقام معظم رهبری، بحث استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات سیل، مطرح و در این راستا تمهید مقدماتی انجام شده است.

محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم رونمایی از برنامه تولید و اشتغال و اصلاح ساختار بودجه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیر چه مقدار بوده است، اظهار داشت: از همه دستگاه‌های ذی ربط، گزارشی با موضوع برآورد هزینه‌ها دریافت شده که البته یک گزارش مقدماتی است؛ از سوی دیگر بخشی از خسارات هم در حال وقوع است؛ اما به هر حال حجم خسارات به جد بالا است، بنابراین باید تمشیت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با اینکه آیا نامه‌ای از سوی رئیس جمهور به مقام معظم رهبری جهت برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات سیل ارسال شده است؟ گفت: دولت اگر اقدامی کند خودش توضیح می‌دهد؛ اما در جلسه روز ۱۳ فروردین ماه با مقام معظم رهبری، بحث همین بود که اگر جمع بندی این باشد که از منابع صندوق استفاده کنیم، استفاده خواهیم کرد که در این راستا تمهید مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: ساز و کار قانونی را برای استفاده از منابع مختلف بودجه‌ای، بانکی و صندوق توسعه ملی فراهم می‌کنیم و منابع مطلوب را تأمین خواهیم کرد.

وی در رابطه با تعیین تکلیف یارانه پنهان، گفت: ۹۳۶ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی داریم؛ با این شرایط چطور می‌توان اصلاح ساختار بودجه انجام داد؟ ما در این زمینه برنامه‌ای آماده کردیم و به شورای عالی اقتصادی تقدیم خواهیم کرد.

نوبخت در رابطه با علت خروج گوشت از شمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، با بیان اینکه در این خصوص بحث مفصلی در دولت انجام شد، گفت: سال گذشته رئیس جمهور تاکید کرد زندگی مردم از نوسانات ارز مبرا شود از این رو ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ۲۵ قلم کالا در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: اما آیا هدفی که داشتیم تأمین می‌شود و گوشت با قیمت مدنظر به دست مصرف کننده می‌رسد؟ قیمت‌های بازار نشان می‌دهد هدف حاصل نشد.

وی گفت: مشکل این است که دام از کشور خارج می‌شود.

نوبخت اظهار داشت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت به جمع بندی‌هایی رسیدیم تا این موضوع را اصلاح کنیم. البته ما به التفاوت در بودجه منظور نمی‌شود و به مردم پرداخت می‌شود که البته هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

معاون رئیس جمهور گفت: بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از ۲۵ قلم کالا هنوز نهایی نیست و فقط برای گوشت نهایی شده است.

وی با بیان اینکه در حاضر مابه التفاوت قیمت‌ها به مردم نمی‌رسد، یادآور شد: می‌خواهیم سازوکاری را طراحی کنیم که ما به التفاوت قیمت به مردم برسد که البته هنوز در خصوص نحوه پرداخت ما به التقاوت به مردم به جمع بندی نرسیده ایم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار