تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۸۱۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مواکب عراق برای کمک به سیل زدگان اعلام آمادگی کردند
رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت: مواکب اربعین عراق از طریق کنسولگری ایران در بصره برای کمک به سیل زدگان و حضور در مناطق سیل زده کشورمان اعلام آمادگی کردند.

مکی یازع چهارشنبه اظهار داشت:تعداد مواکب کشور عراق برای حضور در ایران به منظور کمک رسانی به سیل زدگان در چند روز آینده مشخص و مواکب مردمی عراق با انتقال تجهیزات از هفته آینده در مناطق سیل زده مستقر می شوند. 

وی افزود: وسائل و اقلام مورد نیاز سیل زدگان از طریق ستاد عتبات عالیات و کنسولگری ایران در بصره به اطلاع موکب های عراق رسیده است. 

یازع به حضور مواکب اربعین شهرستان آبادان در مناطق سیل زده استان خوزستان و لرستان اشاره کرد و گفت:سه موکب اربعین شهرستان آبادان روزانه بیش از 12 هزار پرس غذای گرم طبخ و بین مردم سیل زده دارخوین، شعیبیه شوشتر و پلدختر توزیع می کنند. 

طغیان رودخانه کرخه ؛ دز و کارون بسیاری از مناطق استان خوزستان را درگیر سیل و آب گرفتگی کرده است. 

234 روستای حاشیه رودخانه های دز، کرخه و کارون در خوزستان، از زمان وقوع سیلاب در این استان تاکنون به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. 

بر اساس اعلام هلال احمر استان از چهارم فروردین ماه تا کنون که امدادرسانی به سیل زدگان در استان آغاز شده است بالغ بر 47 اردوگاه اسکان در استان برپا شده است که بیش از سه هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار