تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۸۱۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: وضعیت حمیدیه پایدار است
فرماندار حمیدیه گفت: وضعیت این شهر پایدار است و همه تلاش ها برای جلوگیری از ورود آب و آبگرفتگی درشهر متمرکز شده است.

شاهین هاشمی روز چهارشنبه افزود: جوانان منطقه برای حفاظت از شهر در برابر هجوم سیلاب با امکانات ساده و اندک همچنان پای کار هستند.

هاشمی افزود: با بسیج امکانات و تلاش شبانه روزی و در خور تحسین مردم و احداث و تحکیم بخشی سیل بندها ، آب هنوز به این شهر رخنه نکرده است.

وی گفت: بخشی مهمی از اثاثیه مردم این شهرستان به همراه احشام آنان به نقاط امن انتقال یافته و از این بابت نگرانی نداریم.

** ساماندهی سیل بندها در شهر ، تلاش برای خروج روستاییان در معرض خطر سیلاب

فرماندار حمیدیه گفت: ساماندهی و تحکیم بخشی سیل بندها در داخل شهر و تلاش برای خروج و تخلیه روستاهای در معرض خطر به صورت همزمان صورت می گیرد و این کار سختی است.

استاندار خوزستان روز شنبه از ساکنان شهرهای 6 شهر سوسنگرد ، رفیع ، بستان ، کوت سید نعیم ، ابوحمیظه و حمیدیه خواست برای در امان ماندن از خطر سیلاب مهیب ، شهر و کاشانه خود را ترک کنند.

فرماندار حمیدیه افزود: اردوگاه های شهید غلامی، شهید فرجوانی، ثامن الائمه و جوادالائمه برای اسکان موقت اهالی شهر حمیدیه تعیین شده اند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان حمیدیه همچنین در خصوص تعداد روستاهای تخلیه شده بیان داشت: تاکنون 16 روستای حاشیه رودخانه کرخه و در معرض خطر سیلاب تخلیه یا در حال تخلیه هستند.


**کمک های اهدایی مردم نوع دوست کرمان 

وی همچنین گفت: کمک های اهدایی مردم نوع دوست کرمان سه شنبه شب به شهرستان سیل زده حمیدیه رسید، این کمک ها شامل تجهیزات امدادی ، اقلام ضروری و مایحتاج عمومی ، امکانات پزشکی و دارویی از طریق یک فروند هواپیما به اهواز ارسال و سپس به شهرستان حمیدیه انتقال یافت.

وی با بیان اینکه هدایای مردم کرمان در حال توزیع بین مردم سیل زده و گرفتار سیلاب منطقه می باشد افزود:در کنار این هدایا ، یک تیم کامل امداد و نجات نیز برای یاری رسانی به ساکنان این شهرستان در حال خدمت رسانی است.

فرماندار حمیدیه گفت:شهرستان 60هزار نفری حمیدیه در 25کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.
تاکنون 234 روستای استان در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب اعلام شده که تعدادی تخلیه شده یا در حال تخلیه هستند.

حدود 400هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده ، 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده و بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 61هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.

بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار