تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۸۱۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
سیلاب‌های آینده قابل کنترل است/ کاهش ورودی آب به سد کرخه
معاون توسعه و بهره‌برداری از سدهای سازمان آب و برق خوزستان گفت: با دستور وزیر نیرو ظرفیت سد سیمره ۴۰۰ میلیون مترمکعب در حال افزایش است و با توجه به ظرفیت خالی ایجاد شده در سد کرخه و افزایش ظرفیت سد سیمره در صورت وجود سیلاب در روزهای آینده آمادگی کامل برای کنترل آن وجود دارد.

نورالدین بازگیر معاون توسعه و بهره‌برداری از سدهای سازمان آب و برق خوزستان صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب شایعات در خصوص سد کرخه، اظهار کرد: در سد کرخه بیش از یک هزار و ۲۰۰ ابزار پایش وجود دارد که روزانه وضعیت سد کرخه را پایش می‌کنند که تاکنون هیچ موردی در سد کرخه از نظر بدنه سد، سازه‌های سرریز و تجهیزات نصب‌شده بر روی سرریز مشاهده نشده است و هیچ نگرانی ازنظر ایمنی و پایداری سد کرخه وجود ندارد.

وی افزود: تراز فعلی سد کرخه ۲۲۴.۲۵ است و حجم فعلی آب در سد کرخه ۵.۹ میلیارد مترمکعب است؛ ورودی سد کرخه تا صبح امروز یک هزار و ۴۳۳ مترمکعب در ثانیه است که نسبت به روز گذشته کاهش داشت و خروجی سد کرخه یک هزار و ۸۷۷ مترمکعب در ثانیه است.

معاون توسعه و بهره‌برداری از سدهای سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به سد سیمره، عنوان کرد: با دستور وزیر نیرو ظرفیت سد سیمره ۴۰۰ میلیون مترمکعب در حال افزایش است و با توجه به ظرفیت خالی ایجاد شده در سد کرخه و افزایش ظرفیت سد سیمره در صورت وجود سیلاب در روزهای آینده آمادگی کامل برای کنترل آن وجود دارد.

بازگیر در خصوص صوت منتشرشده در فضای مجازی در مورد وضعیت سد کرخه، اظهار کرد: فردی که در این صوت اقدام به اظهارنظر در خصوص سد کرخه کرد کارشناس نیست و بر اساس شنیده‌ها مطالبی را بیان کرد که صحبت‌های منتشرشده صحیح نیست و با این فرد در این خصوص صحبت شد و اگر برخوردی لازم باشد صورت می‌گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار