تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۸۱۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت افزایش ارتفاع جداره‌های رود کارون برای تامین امنیت اهواز
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بایستی ارتفاع جداره‌ها و لبه‌های رود کارون را بالا برد تا با افزایش حجم آب امنیت شهر اهواز تهدید نشود و آب نیز به داخل شهر نفوذ نکند.

مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه در حال بازدید از نقاط مختلف شهر اهواز هستیم، گفت: ضلع شمالی رود کارون را بازدید کردیم. جداره‌سازی‌های رود به واسطه عقب نشینی، ساختار سکونتی و به دلیل اینکه اولین نقطه‌ای است که شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ارتفاع رود کارون به دلیل بازگشت آب از شهرستان‌های بالادست به بستر این رود افزایش یافته است. یعنی از سطح دشت‌های اطراف آب‌ها به بستر اصلیشان یعنی همان رود کارون باز گشته‌اند. بنابراین سطح آب در رودخانه کارون به واسطه برنامه ریزی و کنترل آب‌های رها شده در حال افزایش است.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه جداره سازی و لبه سازی برای رود کارون اهمیت دارد گفت: بایستی ارتفاع جداره‌ها و لبه‌های این رود را بالا برد تا با افزایش حجم آب امنیت شهر اهواز تهدید نشود و آب نیز به داخل شهر نفوذ نکند. همچنین در قسمت جنوبی رود کارون که از شهر خارج می‌شود نیز بایستی از جداره‌سازی اطمینان حاصل کنیم تا با سر ریز رود کارون هنگام عبور جریان بالای آب مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان، معین شهرستان اهواز است و ماشین آلاتی از جمله کمپرسی، پمپ تخلیه آب، لودر و بیل مکانیکی و بولدوزر از استان معین فرستاده می‌شوند، گفت: شهرداری‌ها و فرمانداری و استان‌های معین در آماده باش کامل هستند تا تجهیزات و ماشین آلاتی که از شهرستان معین ارسال می‌شود، اولویت بندی و ساماندهی شود و کمک‌های در اسرع وقت انجام شود.

جمالی نژاد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا خطری سد کرخه را تهدید می‌کند یا خیر؟ گفت: سد کرخه توسط وزارت نیرو کنترل شده است و میزان حجم آب ورودی به این سد هم کاهش یافته و خطری وجود ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار