تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر خبر داد
پایان کاوش در 2 منطقه میراثی شوشتر
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از پایان کاوش در 2 منطقه میراثی در این شهرستان خبر داد.

سید حسین موسوی نسب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در هفته‌های گذشته تیم‌های کاوشی در شهرستان شوشتر کار کاوش میراثی در مناطق گچ‌سنگی و ده نو را انجام داده‌اند و در شرایط کنونی این مناطق کاوش شده‌اند.

وی تأکید کرد: این تیم‌ها برای تعیین حریم و لایه‌های تاریخی این مناطق میراثی فعالیت می‌کردند و هم اکنون کار این گروه‌ها به پایان رسیده است.

این مقام مسئول در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر با اشاره به اهمیت بررسی این مناطق گفت: در شرایط کنونی تعدادی از مناطق تاریخی در تملک افراد حقیقی هستند و باید پس از لایه‌شناسی تاریخی زمین در صورت تشخیص اهمیت تاریخی این مناطق برای تملک آنها در سال‌های آینده تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه گچ‌سنگی در آثار تاریخی شوشتر به ثبت رسیده است، افزود: در شرایط کنونی گچ‌سنگی در آثار تاریخی شوشتر با شماره 6140 به ثبت رسیده است.

موسوی‌نسب تأکید کرد: در تلاش هستیم تا آثار و محوطه‌های تاریخی را با جدیت بیشتری حفاظت کنیم و با مالکان آنها وارد مذاکره شده‌ایم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر خاطر نشان کرد: برای آزادسازی خانه‌های تاریخی در شهرستان شوشتر با مالکان‌ آنها در حال مذاکره هستیم و برای خانه معین‌التجار شوشتر تاکنون با 20 ورثه دارای سهم در این خانه توافق شده است و در حال مذاکره با 12 ورثه دیگر هستیم.

:
:
:
آخرین اخبار