تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۸۱۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطر فاضلاب اهواز را تهدید می کند
نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: خطر فاضلاب اهواز را تهدید می کند. مردم آسیب دیده از سیل بیش از اینکه از سیل در رنج باشند از پس زدن فاضلاب در اهواز در رنج هستند و خانواده ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند.

سید محسن موسوی زاده روز چهارشنبه افزود: بعد از وقوع سیل در اهواز فاضلاب این شهر که از ابتدا هم به رودخانه ها هدایت می شد، هم اکنون پس زده است و بیشتر نقاط شهر را فرا گرفته و بوی تعفن فاضلاب مردم را ناراحت و رنجیده کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها اقدام موثر و موقتی برای خروج از این وضعیت، جمع آوری فاضلاب از سطح شهر و کمک گرفتن از پمپ های مکنده است.

موسوی گفت: با استفاده از این پمپ های مکنده می توان فاضلاب جاری شده در سطح شهر را جمع آوری کرد و به داخل رودخانه ها هدایت کرد.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها افزود: اگر چه این روش فقط یک روش موقتی است، اما اکنون غیر از تجهیزات شهرداری اهواز حداقل نیاز به 100دستگاه پمپ مکنده داریم تا در گوشه گوشه شهر مستقر کنیم تا مردم را از بوی بد فاضلاب و خطر بیماری ها نجات دهیم.

وی ادامه داد: به دلیل گرمی و رطوبت هوا و پخش شدن بوی بد فاضلاب در سطح شهر سلامتی مردم و ساکنان شهر اهواز در معرض خطر است و تقاضا داریم که مسئولان هرچه زودتر اقدامی در این زمینه داشته باشند.

موسوی افزود: سیلاب در اهواز فروکش نکرده و با توجه به ادامه بارندگی ها دیگر و افزایش خروجی سدها شهر در معرض خطر است.

وی گفت:شاید رودخانه های حواشی اهواز و همین طور استان خوزستان در شرایط بهتر تحمل سیلاب زیاد را داشتند ، اما به دلیل اینکه چندین سال است که رسوبات زیادی در بستر این رودخانه ها ته نشین شده و لایروبی هم نشده ،و مسیل ها هم بازگشایی نشده است، خطر همچنان این مناطق را تهدید می کند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها اضافه کرد:سیل بندهای موقت که بر روی سیل بسته شده است مستحکم نیستند و آب به زیر آنها نفوذ کرده و خطر فرو نشست و ریزش را دارند.

وی افزود:بهتر است هم اکنون ظرفیت سدهای بالا دستی کرخه زیاد شود تا ورودی آب به کرخه و دز کاهش یابد تا خطر کمتری متوجه اهواز و دیگر شهرهای در مسیر سیل در خوزستان شود.

موسوی با تشکر از سپاه پاسداران، ارتش، شرکت نفت و فولاد برای کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان از استان های معین امدادرسان به خوزستان شامل کرمان، فارس، تهران و اصفهان انتقاد کرد و گفت: در این شرایط بحرانی به انتظاری که از این استان ها داشتیم پاسخ مناسب داده نشد و از این استان ها می خواهیم به صورت جدی تر برای کمک رسانی اقدام کنند.

وی ادامه داد: شهردار کرمان شب گذشته و استاندار تهران هم برای بازدید از این مناطق سیل زده حضور یافتند، اما انتظار ما که در بحران هستیم خیلی بیش از اینهاست.

موسوی افزود:هم اکنون نیازمند امکاناتی مانند بیل مکانیکی پیشرفته و زنجیردار و کامیون های کمپرسی هستیم تا از نفوذ جدی آب به شهر جلوگیری کنیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار