تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۸۱۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان:
ماشین آلات مورد نیاز برای ترمیم سیل بند عین2 تامین شد
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ماشین آلات مورد نیاز برای ترمیم و استحکام بخشی سیل بند عین 2 اهواز تامین شد.

رضا رضایی بامداد پنج شنبه اظهار داشت: حفظ استحکامات برای مقابله با سیلاب در شهر سوسنگرد بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است اما با توجه به ضرورت امدادرسانی به شهر عین 2، این اداره کل بخشی از تجهیزات و ماشین آلات خود را به منطقه ارسال کرده است.

وی ادامه داد: عملیات ترمیم و ایجاد سیل بندها در عین 2 از شب گذشته آغاز شده و همکاری در این زمینه با شهرداری اهواز در جال انجام است.

این عضو ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه از ابتدای بحران سیلاب در استان از نفوذ آب به شهر سوسنگرد جلوگیری شده است، بیان داشت: با همان توانی که در سوسنگرد حاضر شدیم سعی می کنیم در منطقه عین 2 نیز به امدادرسانی بپردازیم.

رضایی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 50دستگاه انواع ماشین آلات سنگین جاده ای و راهسازی در شهرهای درگیر با سیلاب مشغول به کار هستند، بیان داشت: این درحالی است که تمام ظرفیت موجود بخش خصوصی نیز برای عبور از این بحران بکار گرفته شده است.

ظهر روز چهارشنبه به دلیل افزایش دبی کانال سلمان و سرریز شدن آن، استاندار خوزستان دستور تخلیه پنج منطقه حاشیه نشین در غرب اهواز را صادر کرد که موجب نگرانی اهوازی ها شد.

از روز گذشته سیل بندی به طول 21کیلومتر توسط سپاه، بسیج، قرارگاه خاتم الانبیا، سازمان آب و برق خوزستان، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های اجرایی برای مهار آب و طغیان در دست احداث است که این عملیات همچنان ادامه دارد.

کانال سلمان، در پی شکستگی و تعمیر کانال پای پل کرخه، از اواخر دی امسال وارد مدار شده و بخشی از آب شرب اهواز را در قالب طرح غدیر از سد کرخه تامین می کند. حدود 60 درصد آب شرب اهواز از سد کرخه برداشت می شود.

'کانال سلمان' کانال خاکی به عرض 70 تا 110 متر و طول بیش از 100 کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه 'جنگ آب' شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.

کانال انتقال آب سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار