تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۸۱۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل در شهر اهواز پیشروی نمی کند
فرماندار اهواز با اشاره به پیش بینی 9 محل اسکان اضطراری سیل زدگان در شهر اهواز گفت: در حال حاضر نگرانی از پیشروی سیل به سایر مناطق اهواز وجود ندارد.

جمال عالمی نیسی پنجشنبه اظهار داشت: آبگرفتگی در محله عین 2 اهواز به دلیل سرریز شدن سیلاب ها رو به افزایش است، اما با توجه به عملیات انحراف سیلاب، نگرانی از پیشروی آن به سایر مناطق اهواز وجود ندارد.

وی با اشاره افزود: عملیات احداث سیل بند کانال شهید چمران امروز به پایان رسید و سرریز رودخانه کرخه به کانال شهید چمران در ورودی شهرستان حمیدیه مهار شده است بنابراین سیلاب ها به هورالعظیم هدایت می شود.

عالمی نیسی اضافه کرد: ستادهای اسکان اضطراری در 9 نقطه شهر اهواز مستقر شده اند تا در صورت لزوم و نفوذ آب از طریق کانال چمران، اهالی مناطقی که هشدار تخلیه برای آنها اعلام شده به این اماکن منتقل شوند.

وی همچنین درباره علت تاخیر در صدور اطلاعیه تخلیه محله های در معرض سیلاب در شهر اهواز، گفت: اطلاعیه ای که از سوی استانداری برای تخلیه پنج محله اهواز صادر شده دیرهنگام نبوده زیرا نمی توانیم قبل از جدی شدن تهدید سیل در مردم اضطراب به وجود آوریم.

عالمی نیسی افزود: در حال حاضر فقط چند خانه در عین 2 که نزدیک به کانال سلمان هستند دچار آبگرفتگی شده و سایر منازل این منطقه هیچ مشکلی ندارند و هنوز تخلیه نشده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: از بابت رودخانه کارون در اهواز مشکلی وجود ندارد، جریان آب در این رودخانه در حال کاهش است و امروز به سه هزار و 100 مترمکعب درثانیه رسیده است.

در حالی که فرمانداری اهواز سه شنبه شب و چهارشنبه صبح دستور تخلیه مناطقی از اهواز را شایعه دانسته و تکذیب کرده بود، ظهر چهارشنبه استاندار خوزستان دستور تخلیه محله های عین2، گلدشت، کوی سیاحی، کوی سلیم آباد و کوی سادات را صادر کرد. 

سیلاب کرخه و دز از بامداد یکشنبه به اهواز و حوالی مناطقی در غرب و شمال غرب شهر رسید و جاده شوش- اهواز را مسدود کرد. اهالی منطقه عین 2 گفته اند که چندین روز است درگیر سرریز کانال سلمان و شکستگی سیل بندها هستنند اما هیچگونه اخطار و یا هشداری برای تخلیه به آنها داده نشده است.

روابط عمومی فرمانداری اهواز ملاشیه، انتهای خیابان 16، مدرسه نور؛ ملاشیه، پادگان 41 ثارالله، قبل از پل؛ گلدشت، حسینیه ام البنین؛ فاصله بین میدان شهید بندر ( چهار شیر ) و سه راهی تپه، پادگان شهید مسعودیان؛ خیابان کمپلو جنوبی، سالن های ورزشی ناصر خسرو؛ کمپلو، خیابان امیر کبیر شمالی- نبش شرف، سالن های ورزشی خانه والیبال؛ امانیه، قبل از پل هوایی، سالن چند منظوره جهان پهلوان تختی؛ زیبا شهر، روبروی راه بند لوله سازی، سالن شهید علی هاشمی؛ چهار راه آبادان، سالن ورزشی مجموعه قدس را محل های اسکان هلال احمر در شهر اهواز اعلام کرده است.

سه رودخانه کرخه، دز و کارون از شهرستان اهواز می گذرند که هر سه حوضه های بحرانی و سیلابی هستند.

13 روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، بیش از 10 روز پیش دچار آبگرفتگی شدند و 15 روستای دهستان الهایی و لامی نیز سیل زده یا در محاصره آب هستند. سیلاب به یک روستای بخش اسماعیلیه نیز وارد شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار