تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۸۱۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار:10حدود میلیارد متر مکعب آب واردخوزستان شد
استاندار خوزستان گفت: طی 20 روز اخیر حدود10 میلیارد متر مکعب آب به استان وارد شده است که این حجم وسیع آب مدیریت شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با بخش خبری شبکه دوم سیما بیان کرد: همچنان جریان آب به سمت استان ادامه دارد و از این منظر تحت فشار هستیم اما روزانه برنامه ریزی برای سامانه های بارشی جدید را داریم.

وی گفت: برای ما حفظ جان شهروندان اولویت اول است و از این جهت وظیفه خود می‌دانیم اقدامات احتیاطی لازم را داشته باشیم.

وی گفت: در یک اتفاق نادر رودخانه های دز و کرخه در منطقه الهایی و بامدژ به هم پیوستند و از بستر رودخانه خارج شدند و در 2 طرف جاده اهواز اندیمشک به سمت اهواز آب سرازیر شده است.

استاندار خوزستان افزود: ورودی شهر اهواز از مقطع اندیمشک دچار آب گرفتگی است که البته جدی نیست اما در منطقه الهایی یک باند جاده بسته شده و باند دیگر هم عمدتا ماشین های سنگین تردد می کنند اگرچه تأکید ما بر این است که تا حد امکان از مسیر شوشتر عبور و مرور صورت گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد این روان آب‌ها را به سمت کارون و تالاب هورالعظیم هدایت کنیم اما این آب در پهنه گسترده‌ای است و با برنامه ریزی های لازم در حال تلاش هستیم شرایط را کنترل کنیم،در عین حال باید احتیاط لازم را هم داشته باشیم.

شریعتی اظهار داشت: ستاد بحران استان اعلام کرده است که زنان، کودکان و افراد سالمند در پنج منطقه عین 2، گلدشت، سادات، سیاحی و سلیم آباد در اهواز که در معرض آسیب هستند منازل را تخلیه کنند اما جوانان باید بمانند تا در تقویت و استحکام سیل بند ها به ما کمک کنند. 

وی تصریح کرد:جمعیت ساکن در این پنج منطقه حدود 60 تا 70 هزار نفر می باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: مسیر جریان رودخانه ها در حال کنترل است آنچه که ما را تهدید می‌کرد سرریز شدن کارون بود اما با زدن سیل بندها و کار شبانه روزی آن را کنترل کردیم. 

وی ادامه داد: شامگاه سه شنبه در رودخانه کارون مقطع اهواز دبی آب سه هزار و 257 متر مکعب بر ثانیه را مدیریت کردیم و از اهواز گذراندیم و روز چهارشنبه دبی کارون کمی پایین تر آمد و به حدود سه هزار و 100 متر مکعب بر ثانیه رسید اما مسیر کرخه و دز به سمت اهواز نبوده است؛ در واقع مسیر کرخه به سمت حمیدیه و سوسنگرد و مسیر دز در بند قیر به کارون است و از شهرستان باوی به اهواز می رسد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تلفیق آب رودخانه های کارون و کرخه باعث شکستن کانال در منطقه عین 2 شده است.

شریعتی افزود: از آن جایی که میزان جریان آب در کارون افزایش پیدا کرده است کشش تخلیه فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب در برخی مناطق اهواز پس رفتگی داشته است در ابتدا 28 پمپ، پس از آن 17 پمپ و در نهایت تعداد دیگری اضافه شد تا فاضلابهای اهواز را تخلیه کنند.

وی گفت: مدیر عامل آب و فاضلاب استان تعداد زیادی پمپ مکنده خریداری کرده و وزیر نیرو دستور ارسال پمپ از سراسر کشور به استان را داده است و بر اساس گزارش مدیرعامل آبفا اهواز تا شامگاه چهارشنبه شرایط بهتر خواهد شد.

در پی وقوع سیلاب اخیر در استان منظور پیشگیری از تلفات جانی و مالی 250روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار