تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۸۱۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان: نگران سیلاب از سمت عراق هستیم
 معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با ابراز نگرانی از سرازیر شدن روان آب ها از سمت عراق به آبادان گفت: تدابیر لازم برای مهار روان آبها از سمت عراق در حال انجام است.
سیدزین العابدین موسوی با بیان اینکه سیلاب در شهرستان آبادان تحت کنترل است و تاکنون شرایط بحرانی مدیریت شده است به سرازیر شدن سیلاب از سمت عراق به سمت آبادان به عنوان یک تهدید اشاره کرد و افزود: هم اکنون نگران سیلاب از سوی سدهای عراق و روانه شدن آب از آن سوی مرز به سمت آبادان و خرمشهر هستیم.
فرماندار ویژه آبادان گفت: به منظور پیشگیری از بحران احتمالی ساخت هفت کیلومتر سیل بند و انسداد هفت نهر در دست اجراست تا مسیر سیلاب از سمت اروندرود کنترل و مهار شود.
موسوی تصریح کرد: تمامی امکانات از سوی ارگان های اجرایی در آبادان بسیج شده اند تا این بحران را بخوبی کنترل کنیم.
وی افزود: سیلاب تا کنون وارد شهر آبادان نشده است ولی باید شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که روان آب ها از سمت عراق وارد شهرستان آبادان نشود.
بر اساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاهها و محلهای اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
بر اساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار