تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۸۱۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خروجی سد کرخه برای دومین روز ثابت ماند
 سد کرخه در شمال خوزستان برای دومین روز، یک هزار و 405 متر مکعب بر ثانیه خروجی داشته است.
خروجی سد کرخه که از دیروز 200 مترمکعب برثانیه کاهش یافته بود، در ساعت 14 امروز نیز روی همین دبی ثابت مانده است.
ورودی این سد نیز یک هزار و 595 متر مکعب برثانیه و حجم آن 5.9 میلیارد متر مکعب است.
ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان دیروز گفته بود که کاهش خروجی سدها موقتی و تابعی از بارش هایی است که در روزهای آینده پیش بینی شده است.
اردکانیان وزیر نیرو هم دیروز گفته بود که این وزارتخانه تصمیم دارد حجم نگهداری آب در سد سیمره را افزایش دهد تا فشار بر سد کرخه کمتر شود.
توان رودخانه کرخه در عبور سیلاب امسال کاهش شدیدی نشان می دهد، به طوری که این رودخانه در گذشته تا یک هزار متر مکعب بر ثانیه را عبور می داد اما اکنون این ظرفیت به کمتر از 500 مترمکعب برثانیه رسیده و مناطق اطراف را دچار آبگرفتگی می کند.
پیش از این سازمان آب و برق خوزستان طی اطلاعیه ای نسبت به افزایش خروجی سد کرخه هشدار داده اما اعلام کرده بود که میزان خروجی این سد از یک هزار مترمکعب برثانیه بیشتر نمی شود.
همچنین در ساعت 14 امروز، دبی ورودی سد دز یک هزار و 357 و خروجی این سد یک هزار و 521 مترمکعب برثانیه و ذخیره فعلی سد، 2.4 میلیارد مترمکعب است.
دبی خروجی سد گتوند علیا به رودخانه کارون نیز که در روزهای اخیر کاهش تدریجی یافته از 21 فروردین به حدود 800 متر مکعب بر ثانیه رسیده و امروز نیز 878 متر مکعب بر ثانیه بوده است. ورودی به سد گتوند علیا نیز یک هزار و 142 مترمکعب برثانیه و ذخیره این سد 4.3 مترمکعب است.
در سد مارون ورودی و خروجی همچنان 200 مترمکعب برثانیه و ذخیره سد یک میلیارد مترمکعب است.
دیروز خروجی سدهای کرخه و دز 200 مترمکعب برثانیه کاهش یافت. سد کرخه به یک هزار و 605 مترمکعب بر ثانیه و سد دز به یک هزار و 541 مترمکعب برثانیه رسید.
سیلاب کرخه و دز تا کنون مناطق روستایی و شهری در شوش، اهواز، شوشتر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، حمیدیه، باوی و هویزه را به زیر آب برده است.
در پی این سیلاب، کرخه و کارون، دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 105 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
در حالی که فرمانداری اهواز سه شنبه شب و چهارشنبه صبح دستور تخلیه مناطقی از اهواز را شایعه دانسته و تکذیب کرده بود، ظهر چهارشنبه استاندار خوزستان دستور تخلیه محله های عین2، گلدشت، کوی سیاحی، کوی سلیم آباد و کوی سادات را صادر کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار