تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار البرز:
امداد رسانی استان البرز به خوزستان تا پایان بحران ادامه دارد
  استاندار البرز گفت: امداد رسانی مجموعه دستگاه های اجرایی استان البرز به خوزستان تا پایان بحران سیلاب ادامه خواهد داشت.
 
عزیزالله شهبازی  در حاشیه بازدید از استحکام بخشی سیلاب های شهرستان باوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از مهم ترین ماموریت هایی که استانداری البرز در شهرستان باوی پیگیری می کند حفاظت از جان مردم و حفظ مسیر تردد جاده ای است.
وی ادامه داد: با وجود استقرار چند روزه دستگاه های اجرایی استانداری البرز در شهرستان باوی اما همچنان ورود تجهیزات و ماشین آلات به استان خوزستان ادامه دارد.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه سیل بندها در شهرستان باوی نیاز به تقویت بیشتری دارند، بیان داشت: نیازسنجی ها به صورت روزانه در حال انجام است و در این راستا مردم نیز همکاری های بسیار خوبی با ما و فرمانداری این شهرستان داشته اند.
شهبازی تصریح کرد: در مجموع وضعیت شهرستان باوی مناسب است و با هماهنگی های بین بخشی بین دستگاه های استان های البرز و خوزستان می توانیم از بحران موجود عبور کنیم.
استاندار البرز با بیان اینکه استان خوزستان حوزه آبریز چندین استان است گفت : بر اساس دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزیر کشور البرز به عنوان یکی از استانهای معین خوزستان تعیین شده که طبق تقسیم کار صورت گرفته البرز عهده دار مدیریت بحران در شهرستان باوی است.
بر اساس این گزارش با رهاسازی آب از سدهای خوزستان، سیل بندهای شهر شیبان از توابع شهرستان باوی نیز تخریب شده بود که نیروهای عملیاتی و اجرایی استان البرز نسبت به ترمیم 2 سیل بند اقدام کرده اند و در حال حاضر روند تقویت سیل بند سوم توسط البرز دنبال می ‌شود.
همچنین به واسطه سیل بندهای ایجاد شده توسط تیم البرز در شیبان از ورود آب به شهر جلوگیری شده و اکنون با اقدامات پیشگیرانه ثبات برقرار است.
سیلاب در خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار