تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط در باوی تحت کنترل است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت:در حال حاضر از ورود آب به شهرستان باوی جلوگیری شده و شرایط در این منطقه تحت کنترل است.
 علی درویش پور  در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بعد از اینکه استان البرز به عنوان معین این شهرستان تعیین شد نقاط بحرانی و پرخطر آن شناسایی شدند.
وی با اشاره به دبی بالای رودخانه کارون طی روزهای گذشته، بیان داشت: حجم بالای آب رهاسازی شده از سدها باعث شکسته شدن سیل بند شبیشیه شد و در آن مقطع آب به به سمت شیبان جریان پیدا کرد.
این مقام مسئول در استانداری البرز با تاکید بر اینکه این سیل بند توسط تیم البرز ترمیم شد افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته در باوی اکنون از ورود آب به شهر شیبان به عنوان راه دسترسی این شهر به اهواز، جلوگیری شده است.
درویش پور یادآور شد: از روز گذشته نیز دهستان عنافچه به عنوان نقطه بحران دوم مورد بررسی قرار گرفته و تاکنون چهار روستای آن به طور کامل تخلیه شده و تدابیر لازم برای ممانعت از ورود آب به 13 روستای باقی مانده در دستور کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز عنوان کرد: برای اینکه از پیشروی آب به سمت دیگر روستاهای دهستان عنافچه جلوگیری شود ، سیل بندهای محافظتی در حال ساخت است.
وی با اشاره به کنترل شرایط در این شهرستان، افزود: همچنین برای اسکان ساکنان روستاهای تخلیه شده نیز کمپ های اسکان اضطراری در شهر جدید رامین ایجاد شده است.
درویش پور همچنین به ارسال محموله های امدادی و کمک های مردمی از استان البرز به خوزستان اشاره کرد و گفت: پیش از تعیین البرز به عنوان معین خوزستان به صورت هوایی سه محموله کمک های مردمی به خوزستان ارسال شد.
این مقام مسئول در استانداری البرز یادآور شد: پس از دستور وزیر کشور مبنی بر اینکه البرز استان معین خوزستان برای خدمات دهی به سیل زدگان است، تیم البرز با هماهنگی های صورت گرفته در شهرستان باوی مستقر شد و تاکنون بیش از 300 تن کمک از البرز به این کمپ رسیده است.
بر اساس این گزارش با رهاسازی آب از سدهای خوزستان، سیل بندهای شهر شیبان از توابع شهرستان باوی نیز تخریب شده بود که نیروهای عملیاتی و اجرایی استان البرز نسبت به ترمیم 2 سیل بند اقدام کرده اند و در حال حاضر روند تقویت سیل بند سوم ادامه دارد.
سیلاب در خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار