تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۸۱۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
25 محور روستایی در خوزستان مسدود می باشد
  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت : 25 محور روستایی بر اثر آبگرفتگی مسدود می باشند که مسیر های جایگزین را مشخص و با فروکش کردن آب بازگشایی خواهند شد.
غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت : تلاش خواهیم کرد محور شوشتر به شعیبیه که از تردد بالایی برخوردار است تا فردا بازگشایی شود.
بهرامی نیا ادامه داد: ارتباط محور شوش به سمت شوشتر نیز برقرار شده است و با فروکش کردن آب و ثابت شدن شرایط جوی تلاش خواهیم کرد وضعیت دیگر راه های استان را به حالت عادی باز گردانیم.
وی ادامه داد: برنامه ریزی و اولویت بندی کارها و اعزام ماشین آلات برعهده ستاد بحران استانداری است، یعنی براساس نیاز ستاد مدیریت بحران و نماینده وزیر راه و شهرسازی در استان، ماشین آلات به مناطق مورد نیاز اعزام می شوند .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در حال حاضر در شهرستان اهواز حدود 50 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حال فعالیت هستند.
بهرامی نیا با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حوزه های تحکیم سیل بندها و احداث سیل بندهای جدید فعالیت دارد بیان کرد: ماشین آلات این اداره تاکنون در منطقه شعیبیه شوشتر، روستاهای زاویه دزفول، منطقه آهو دشت شهرستان شوش، سوسنگرد، هویزه، خرمشهر، آبادان و اهواز مستقر شده و گروه های راهداری فعال هستند .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: خوزستان از حدود 17 هزار کیلومتر جاده های اصلی، فرعی و روستایی برخوردار است اما با وجود سیلابی شده جاده ها و بارندگی های سنگین توانستیم تا کنون تمام محورها را باز نگه داریم و اگر محوری نیز به علت سیلاب مسدود شد، جاده های جایگزین برای محورهای دچار آبگرفتگی مشخص شوند.
براساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاهها و محلهای اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
براساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار