تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۱۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل بندها درشهرستان کارون نیاز به تحکیم و تقویت دارند
 نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدیریت هرچه بهتر در توزیع امکانات امدادی و ماشین آلات، گفت: سیل بندها در شهرستان کارون همچنان باید توسط دستگاه های مربوطه تقویت و استحکام بخشی شوند.
 
علی ساری در خصوص پیشگیری از سیل در برخی مناطق شهرستان کارون، بیان داشت: در حوضه رودخانه کرخه همچنان روان آب از جاهایی که کانال و یا سیل بند شکسته شده به منطقه کارون وارد می شوند و نیاز است که تجهیزات و ماشین آلات سنگین با مدیریت بهتری در منطقه توزیع شوند.
ساری ادامه داد: اقدامات نباید به گونه ای باشد که بعد از کار در برخی روستاها کار استحکام بخشی سیل بندها رها شوند و این درحالی است که به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات ، تقویت مستمر سیل بندها امری ضروری است.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از دولت خواسته که امکانات بیشتری به استان خوزستان اعزام شود.
او همچنین بر هماهنگی هرچه بیشتر بین متولیان مقابله با بحران سیلاب تاکید کرد و گفت: یکی از نقاطی که از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است منطقه عین 2 است که امیدواریم با انجام مدیریت صحیح سیلاب در آنجا مهار شود.

*استحکام بخشی سیل بندها در باوی رها نشود
ساری همچنین به ترمیم سیل بندها در شهرستان باوی اشاره کرد و گفت: نیاز است تا با توجه به شرایط روز با دقت بیشتری مابقی سیل بندها تحکیم شوند و کار رها نشود.
وی ادامه داد: از بین بخش های مربوط به این شهرستان در حال حاضر دهستان عنافچه درگیر سیل است و تعدادی از روستاهای آن با وجود انجام امدادرسانی ها به توجه بیشتری نیاز داریم.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کماکان منطقه بامدژ درگیر سیلاب است و در این منطقه نیاز به وسایل امدادی از جمله چادر، مواد غذایی و سایر موارد داریم.
ساری در بخش دیگری از این گفت وگو خواستار هماهنگی بیشتر در توزیع امکانات امدادی در شهرستان حمیدیه شد و گفت: دولت نیاز سنجی ها را انجام داده است و امکانات و موارد مورد نیاز مجددا وارد منطقه خواهد شد.
بر اساس این گزارش با رهاسازی آب از سدهای خوزستان، سیل بندهای شهر شیبان از توابع شهرستان باوی نیز تخریب شده بود که نیروهای عملیاتی و اجرایی استان البرز نسبت به ترمیم 2 سیل بند اقدام کرده اند و در حال حاضر روند تقویت سیل بند سوم ادامه دارد.
سیلاب در خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار