تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۸۱۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
360میلیارد ریال غرامت به کشاورزان سیل زده خوزستانی پرداخت شد
  مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی 360میلیارد ریال غرامت به کشاورزان سیل زده استان که مزارع آنان در جریان سیلاب مهیب آسیب جدی دیده بود تا 21 فروردین پرداخت و به حساب آنان واریز شده است.
  محسن صفدری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز افزود:این مبلغ به عنوان بخشی ازغرامت پرداختی به خسارت دیدگانی که محصولات زراعی و دامی خود را بیمه نموده اند از طریق شعب بانک کشاورزی در سراسر استان خوزستان پرداخت شده است.
وی بیان داشت: بررسی و ارزیابی فنی همچنان از طریق کارشناسان صندوق بیمه بانک کشاورزی در حال انجام و پیگیری است و پس از انجام عملیات فنی محاسبه خسارات وارده ، غرامت سایر بیمه گزاران نیز به حساب آنان پرداخت خواهد شد.
مدیر عامل بانک کشاورزی ایران نیز روز پنجشنبه برای بررسی میزان خسارات وارده به کشاورزان خوزستانی ، از مناطق حمیدیه و دشت آزادگان در غرب استان که بیشترین خسارات را متحمل شدند بازدید کرد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز روز پنجشنبه در جریان بازدید از اراضی کشاورزی خسارت دیده حمیدیه و دشت آزادگان به کشاورزان منطقه اطمینان داده بود که تمامی خسارت های کشاورزان سیل زده توسط دولت در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می شود.
وی گفت: دولت به صورت کمک های بلاعوض ، استمهال وام ها و پرداخت کارمزد تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده کمک می کند و پرداخت خسارت به کشاورزانی که اراضی خود را بیمه کرده اند نیز انجام می شود.
حجتی اظهار داشت:برآوردهای اولیه نشان می دهد سیلاب مهیب بیش از 20 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان و زیر مجموعه آن خسارت وارد کرده است.
حجتی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت هرچه تمام تر از کشاورزان خسارت دیده تلاش خواهد کرد.
وزیر جهادکشاورزی افزود: پس از فروکش کردن سیلاب ، میزان دقیق خسارات وارده به بخش کشاورزی اعلام خواهد شد.
برآورد اولیه کارشناسان جهادکشاورزی خوزستان نشان می دهد دست کم 100هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان که عموما' زیر کشت گندم بودند در جریان سیلاب مهیب که از روزهای نخستین فروردین سر باز زد به زیر آب رفتند و عملا' نابود شده اند.
بر اساس گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاه ها و محل های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
بر اساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفته است از ابتدای فروردین تاکنون حدود 10میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار