تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان مطرح کرد:
بدهی 30 میلیارد تومانی فاز 2 پالایشگاه آبادان به شهرداری
شهردار آبادان از بدهی 30 میلیارد تومانی فاز 2 پالایشگاه آبادان و عدم پرداخت این بدهی به شهرداری خبر داد.

حسین حمیدپور با اشاره به بدهی عوارض فاز 2 پالایشگاه به شهرداری آبادان اظهار کرد: اکنون پس از 14 ماه پیگیری مدیر حقوقی فاز 2 عنوان می‌کند که طبق قانون مناطق آزاد کشور عوارض باید مطابق دفترچه مناطق محاسبه و هزینه آن نیز به منطقه آزاد پرداخت شود. این موضوع را جدیدا به ما اعلام کرده‌اند و ما نیز از ابتدای آغاز به کار فاز 2 تا کنون از طریق دفترچه شهرداری عوارض را محاسبه کرده‌ایم.

وی از بدهی 30 میلیارد تومانی فاز 2 پالایشگاه و عدم پرداخت به شهرداری آبادان خبر داد و افزود: فاز 2 پالایشگاه برای احداث ابتدا باید از شهرداری مجوز پروانه ساختمان دریافت می‌کرد اما ما به دلیل اینکه این یک  پروژه ملی بود و نگاه ما نیز نگاهی ملی و شهری است آنها را از این موضوع مستثنی قرار دادیم و همکاری لازم را برقرار کردیم.

حمیدپور تصریح کرد:  طبق توافقات انجام شده با مدیران فاز 2 مقرر بود عوارض شهرداری ظرف مدت 6 ماه اول پرداخت شود که متاسفانه این عوارض را پرداخت نکردند.

وی افزود: طی چند روز گذشته مکاتباتی با منطقه آزاد اروند صورت گرفت و در نهایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند میزان عوارض محاسبه شده را طی نامه‌ای به شرکت پخش و پالایش کشور اعلام کرد که امیدوارم تا هفته آینده مساله پرداخت این عوارض نهایی شود.

شهردار آبادان تردد خودروهای سنگین را عامل خسارت وارد شده به زیرساخت‌های شهری دانست و خاطرنشان کرد: به مدیران فاز 2 پالایشگاه آبادان اعلام کردیم تردد خودروهای سنگین تاثیر و خسارت فراوانی بر زیرساخت و معابر شهری آبادان می‌گذارد و باید هر چه سریعتر برای تردد این خودروها تصمیم قابل توجهی اتخاذ شود.

حمیدپور به ارائه پیشنهاد چند طرح مشارکتی با فاز 2 پالایشگاه آبادان اشاره کرد و گفت: فاز 2 پالایشگاه آبادان می‌تواند به ما کمک کند و در پروژه‌های مختلف معابر و جاده‌های اصلی مانند زیرسازی و آسفالت جاده کنار پالایشگاه (کنار پلیت کوی قدس)، بلوار شهدای پتروشیمی و جاده کنار پالایشگاه (حدفاصل پالایشگاه و بیمارستان امام خمینی(ره)) مشارکت داشته باشد.

وی تصریح کرد : این طرح‌ها در نشست با مدیران این فاز ارائه و پیشنهاد شده است که خوشبختانه مورد استقبال آنها نیز قرار گرفت و امیدوارم این چراغ سبز آنها هر چه زودتر به سرانجام برسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار