تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط دریابانان آبادان انجام شد؛
نجات 6 ملوان در آبهای شمالی خلیج فارس
 
فرمانده مرزبانی خوزستان از امدادرسانی و نجات 6 ملوان و خدمه یک شناور غرق شده توسط مأموران پایگاه دریابانی آبادان در آب‌های شمالی خلیج فارس خبر داد.

 سردار عبداله نظرپور اظهار کرد: برابر اعلام بی‌سیم از طریق کانال بین‌المللی مبنی بر غرق شدن یک فروند لنج تجاری به علت نقص فنی و طوفانی بودن دریا، پس از تماس با کنترل اداره بندر و دریانوردی آبادان اعلام شد که شناور ناجی (امداد و نجات دریایی) برای کمک‌رسانی اعزام شده اما به دلیل مواج و طوفانی بودن دریا و همچنین نوع شناو رقادر به پهلوگیری نبوده است.

وی افزود: با وجود مواج و طوفانی بودن دریا و اینکه در چنین شرایطی گشت‌های دریابانی نباید به دریا اعزام شوند، صرفا به خاطر نجات جان خدمه شناور که مدام استمداد کمک می‌کردند، در یک اقدام جهادی دریابانان آبادان با شناور سازمانی به محل اعزام و خوشبختانه هر شش نفر خدمه شناور در حال غرق شدن را نجات دادند.

فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد لنج تجاری به همراه ناخدا و پنج ملوان، حامل بار مواد غذایی و ظروف یکبار مصرف چند روز پیش از مبدا دیلم به مقصد کشور کویت خارج شده بودند که بنا به اظهارات ناخدا اجازه ورود به بندر کشور کویت داده نشد و مجبور به مراجعت شدند اما به علت شرایط جوی نامناسب و طوفانی بودن دریا در بازگشت در دام طوفان اسیر و دچار حادثه شدند.

نظرپور عنوان کرد: دریابانان خوزستان علاوه بر تأمین نظم و امنیت مرزهای آبی استان مجاهدانه در خدمت‌رسانی به مرزنشینان کمک می‌کنند و در نجات جان دریانوردان و حادثه‌دیدگان در دریا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار