تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۸۱۵۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب شرب غرب اهواز از نظر میکروبی مشکلی ندارد
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: آزمایشات و نمونه برداری انجام شده تا این لحظه نشان می دهد آب شرب غرب اهواز از نظر میکروبی مشکلی ندارد.
   مهرداد شریفی افزود: میزان کدورت آب در برخی از نقاط غرب اهواز بالاست که تذکرات لازم به اداره آبفا داده شده است.
وی گفت: دلیل کدورت بالای آب که جزو بخش فیزیکی و کمی آب است به دلیل بارندگی بالادستی است و مردم نیز باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.
شریفی ادامه داد: کارشناسان حوزه بهداشت محیط غرب اهواز به صورت شبانه روزی، کار نمونه برداری میکروبی، شیمیایی و کلرسنجی را از آب آشامیدنی منطقه غرب اهواز انجام می دهند.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: خط قرمز ما کلر باقی مانده آب است که اکنون بر مبنای گزارشات رسیده در حد طبیعی است و نقاطی که کمبود کلر وجود دارد مداخله لازم با هماهنگی اداره آبفا شهری صورت می گیرد.

** پس زدگی فاضلاب شهری در اهواز زیاد شده است
وی گفت: اکنون به دلیل بالا آمدن سطح آب، پس زدگی فاضلاب در شهر اهواز زیاد شده و چهره شهر را زشت کرده و به دلیل گرما بوی تعفن ایجاد می شود.
شریفی اضافه کرد: در نشست برگزار شده با حضور رییس اداره آبفا در دفتر فرماندار، تصمیماتی گرفته شد که مشکل پس زدگی فاضلاب در کوتاه ترین زمان ممکن ساماندهی و بهسازی در نقاط لازم صورت گیرد.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: از مردم درخواست داریم از آب سالم و بهداشتی استفاده کنند و از ماشین های سیار و افرادی که آب توزیع می کنند آب خریداری نکنند.
وی گفت: مردم می توانند هرگونه مشکل در حوزه آب و فاضلاب را به سامانه 190 گزارش دهند تا در کوتاهترین زمان رسیدگی شود.
شریفی توصیه کرد: مردم بهداشت فردی و عمومی را مد نظر قرار دهند و مواد غذایی خود را از دوره گردهای مواد غذایی خریداری نکنند چون نظارت بهداشتی بر آنها وجود ندارد و کارت سلامت نیز ندارند.
وی گفت:اگر افرادی در بخش های روستایی دسترسی به آب سالم و بهداشتی ندارند در هیچ شرایطی از آب خام استفاده نکنند و به نزدیک ترین خانه بهداشت مراجعه کنند تا پودر پرکلرین در اختیار آنها قرار گیرد.
وی افزود:به ازای هر متر مکعب آب بین سه تا پنج گرم پودر پرکلرین 70 درصد استفاده کنند و نیم ساعت پس از استفاده از پرکلرین، آب را مصرف کنند تا عوامل بیماری زا توسط کلر از بین برود.
بر اساس این گزارش در چند روز گذشته خیابان های نقاط مختلفی از شهر اهواز همچون کوی پردیس، مجاهد، گلستان، لشکرآباد، مرکز شهر، کیان آباد و کیانپارس به دلیل پس زدگی فاضلاب ناشی از بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون، درگیر فاضلاب شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار