تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری فردی دررابطه با فراخوان تجمع در خوزستان
در پی اعلام فراخوان در فضای مجازی مبنی بر تجمع جهت باز کردن سیلاب به هورالعظیم، رئیس اداره اجتماعی معاونت عملیات ناجا از دستگیری فردی خبر داد به پخش و چسباندن تراکت بر روی خودروهای عبوری با مضمون «آب را به سمت هور باز کنید» اقدام می کرد.

  سرهنگ علیرضا داسارگر در این باره گفت: بارش‌های اخیر باعث افزایش بی سابقه حجم روان آب ها در اکثر نقاط کشور به ویژه مناطق غرب و جنوب غربی کشور شده است از این رو این افزایش حجم باعث انباشت آب در پشت سدها شده که به ناچار و به منظور پیشگیری از سرریز ناگهانی ذخایر آبی، دریچه های خروجی سدهای مهم در استان خوزستان باز که باعث طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی برخی مناطق مسیر رودخانه‌ها شده است.

وی افزود: در پی اعلام فراخوان در فضای مجازی مبنی بر تجمع جهت باز کردن سیلاب به هورالعظیم، ماموران نیروی انتظامی موفق به دستگیری فردی شدند که به پخش و چسباندن تراکت بر روی خودروهای عبوری با مضمون آب را به سمت هور باز کنید، اقدام می کرد. متهم تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس اداره اجتماعی معاونت عملیات ناجا در رابطه با فعالیت گروه های معاند در فضای مجازی با توجه به جاری شدن سیل در  استان خوزستان گفت: برخی افراد در جهت حفظ منافع شخصی و یا به صورت ناآگاهانه اقداماتی که باعث ایراد خسارت به مناطق شهری و جمعیتی می شود، انجام می دهند، که این موضوع از طرف گروه های معاند نیز مورد توجه قرار گرفته و در فضای مجازی با انتشار فراخوان سعی در تشدید روند مورد اشاره دارند.

سرهنگ داسارگر در خصوص حضور و فعالیت پلیس در مناطق سیل زده این استان اظهار داشت: حضور میدانی فرماندهان ارشد انتظامی در استان خوزستان و تشکیل قرارگاه به منظور راهبری و مدیریت بحران در سایه همدلی و مسئولیت پذیری کلیه کارکنان موجب موفقیت های چشمگیری در جهت پیشگیری از حوادث ناخوشایند شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، وی عنوان کرد: ماموران نیروی انتظامی با استفاده از ظرفیت معتمدین، ریش سفیدان محلی و ... از اهالی بومی برای کنترل بهتر مناطق سیل زده استفاده کرده و با تقویت تعامل و هماهنگی با سایر رده های امنیتی و اطلاعاتی اقدام می‌کند؛ همچنین با بلوک‌بندی مناطق سیل زده و یا مورد تهدید با حضور افسران با تجربه اشرافیت کامل نسبت به منطقه دارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار