تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۱۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظارت بر بهداشت غذایی سیل زدگان خوزستان با جدیت انجام می شود
  سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: بازرسی های جدی در خصوص بهداشت مواد غذایی در اردوگاههای آسیب دیدگان سیل اخیر و همچنین محل های پخت مواکب انجام می شود.
 
دکتر سید مهدی حسینی زاده اظهار داشت: در صورت مواجه شدن با مواد غذایی غیر مجاز و تاریخ گذشته یا مواد غذایی مانده، عملیات نابود سازی سازی انجام می شود.
وی افزود: در شرایط بحرانی مانند سیل، مردم به دلیل استرس‌های وارده و دور ماندن از منازل خود دچار آسیب پذیری بیشتری نسبت به شرایط عادی هستند و باید برای تامین شرایط بهداشتی برای آنها فعالیت‌های بیشتری انجام گیرد.
حسینی زاده ادامه داد: بنابراین با توجه به نگرانی ها در خصوص بروز بیماری های روده ای، همکاران بهداشت محیط با تمام توان برای پیشگیری از این بیماری ها بسیج شده اند و وضعیت آب بهداشت عمومی و بهداشت غذا را در محل های تجمع مردم کنترل می کنند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: به دستگاه های مختلف اجرایی از جمله هلال احمر اعلام شده که مواد غذایی پخته شده باید در حداقل زمان ممکن یعنی حداکثر یک ساعت پس از پخت به دست مصرف کنندگان برسد تا از بروز مسمومیت جلوگیری شود.
وی گفت: همچنین در بازدیدهایی که از اردوگاه‌ها انجام می شود از مردم خواسته شده از نگهداری غذای گرم در چادرهای خود خودداری کنند.
حسینی زاده اظهار داشت: با اعزام پزشک و تیم بهداشتی نسبت به معاینه افراد در مواکب و محل‌های پخت مردمی اقدام خواهد شد تا بتوانیم نسبت به توزیع غذای سالم بین مردم اطمینان بیشتری حاصل کنیم.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به آسیب پذیرتر شدن افراد، باید مسائل بهداشتی با دقت و جدیت بیشتری دنبال شود از این رو از خیرین و مردم نیکوکار و همچنین مواکب درخواست می کنیم که مواد اولیه را در شرایط مناسب نگه دارند و سطوح و تجهیزات آشپزی مثل تخته های کار و چاقو و ظروف را با دقت شستشو دهند و همچنین بهداشت فردی را رعایت کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار