تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۸۱۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت مديريت پيامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از سيل در خوزستان
 
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان بر ضرورت بررسي دقيق پيامدهاي ناشي از سيل در خوزستان و ارائه راهكار براي حل و مديريت مشكلات از سوي دانشگاهيان تاكيد كرد.


 دكتر علي‌حسين حسين‌زاده، در نشست شبكه ملي جامعه و دانشگاه با اشاره به پيامدهاي ناشي از سيل در خوزستان، اظهار كرد: خطرات ناشي از سيل به پايان مي‌رسد ولي اين بحران پيامدهاي فني، اجتماعي و فرهنگي نيز خواهد داشت و لازم است اعضاي هيات علمي دانشگاه براي حل اين مشكلات كمك كنند و راه حل ارائه دهند.


وي افزود: در حال حاضر بيش از ٩٠ اردوگاه براي اسكان سيل‌زدگان در استان داريم كه اين مكان‌ها، محلي براي اسكان اضطراري و اسكان كوتاه‌مدت در نظر گرفته شده‌اند؛ در نتيجه تا حل مشكل روستاها لازم است به فكر حل مساله اسكان موقت سيل‌زدگان باشيم.


حسين‌زاده تصريح كرد: افرادي كه از خارج استان براي كمك مي‌آيند، مدتي مي‌مانند و كارهايي نيز انجام مي‌دهند، ولي در نهايت مي‌روند و پيامدهاي ناشي از سيل براي خوزستان مي‌ماند و اين ما هستيم كه بايد براي حل اين مشكلات چاره‌انديشي كنيم و لازم است در حوزه مسايل اجتماعي و فرهنگي با دورنماي بيشتري ورود كنيم.


معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان تاكيد كرد: لازم است با بررسي كارشناسانه، مشكلات و پيامدهاي ناشي از سيل در خوزستان را به دقت احصاء كنيم. برخي مشكلات مشاهده شده،  نيازمند بررسي دقيق هستند. به عنوان مثال اكنون تعداد زيادي از زمين‌هاي كشاورزي و مزارع نيشكر استان به زير آب رفته و خسارت ديده‌اند و احيا و بازسازي آنها، زمان‌بر است و اين خسارت‌ها بايد به دقت بررسي و به مديران مرتبط در تهران منعكس شود و دانشگاهيان نيز راه‌كارهايي براي مديريت موضوع پيشنهاد دهند.

وي ادامه داد: در حال حاضر بسياري از صنايع كوچك و زمين‌هاي كشاورزي به زير آب رفته و آسييب ديده و اين موضوع ممكن است بر شرايط اقتصادي استان تاثيرگذار باشد، در نتيجه استادان اقتصاد دانشگاه نيز بايد راه‌كارهايي براي جلوگيري از بروز مشكلات اقتصادي براي استان پيش‌بيني كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار