تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۸۱۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش کلاهبرداری از طریق سایت های فروش کالا دست دوم
  فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با اشاره به تائید پلیس فتا این شهرستان، از افزایش کلاهبرداری با درج آگهی های دروغین بر روی سایت‌های فروش کالای دست دوم خبر داد.

سرهنگ سید محسن تقی زاده گفت: بنا به گزارش‌های پلیس فتا این فرماندهی، متأسفانه آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی به ویژه از طریق سایت‌های فروش کالا دست دوم رو به افزایش است و مسئولان این سایت بر آگهی‌هایی که روی سایت خود قرار می‌گیرد، نظارت دقیق و مناسبی ندارند.

وی افزود: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه گر اینترنتی و پیش از هرگونه واریز وجهی، از کم و کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده آگاه شوند و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند و مراقبت‌های احتیاطی و امنیتی لازم را در نظر بگیرند و به راحتی اعتماد نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان آگهی کردن خودرو با قیمت پایین‌تر از بازار، مراجعه کلاهبرداران به سایت‌های اینترنتی فروش کالا دست دوم، تماس با کسانی که قصد فروش اجناس به صورت عمده را دارند، فروش اجناس دزدی در بستر سایت‌های پیش گفته که می‌تواند سبب بروز مشکلات قضائی و نیز شبهه‌های شرعی بسیاری برای افراد شوند و نیز انتشار آگهی با عنوان درخواست مشارکت در شرکت سرمایه‌گذاری معتبر را از جمله کلاهبرداری‌های انجام شده در این سایت‌ها برشمرد.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری ناجا لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام و یا از طریق شماره تماس ۰۶۱۵۳۲۶۶۷۰۰ پلیس فتای آبادان اطلاع دهند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار