تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۸۱۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان خبر داد:
حضور نیروهای جهادی در بیش از ۳۰۰ روستای استان خورستان
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان از حضور نیروهای جهادی در بیش از ۳۰۰ روستای سیل زده استان خبر داد.

سرهنگ بهرام ممبینی با اشاره به اینکه کار بسیج سازندگی، سازندگی و خدمات رسانی به مردم است، اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان با همکاری بسیج سازندگی در اوقات فراغت به مناطق محروم اعزام و با علاقمندی نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیار بسیج سازندگی در فصل‌های مختلف سال افزود: در ایام تعطیلات از ۲۰ اسفند سال گذشته تا ۲۰ فروردین امسال ۱۸۲ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان تصریح کرد: بعد از اوایل سال جدید و سیل گلستان و مازندران به تمامی ۵۰۰ گروه جهادی خوزستان دستور آماده باش دادیم تا برای امدادرسانی به گلستان و لرستان آمادگی داشته باشند ولی بعد از سوی سازمان بسیج کشوری اعلام شد که نیروها باید برای استان خود آماده باشند؛ با این وجود پنج گروه جهادی خوزستانی نیز به صورت خودجوش به استان لرستان رفتند.

سرهنگ ممبینی با اشاره به حضور نیروهای جهادی در بیش از ۳۰۰ روستای استان خورستان عنوان کرد: بعد از وقوع سیل از سوم فروردین ماه گروه‌های جهادی را به مناطق اعزام و کار آنها از بامدژ و الهایی شروع و تا شوش، حمیدیه و سوسنگرد ادامه داشت.

وی با اشاره به همکاری نیروهای جهادی در ساخت سیل بند و جلوگیری از ورود آب به روستاها گفت: بعد از ساخت سیل بند یا ترمیم آن نیروهای جهادی در جابجایی مردم با دریافت قایق از نیروی دریایی سپاه همکاری و خانه‌های مردم را تخلیه و آنها را به نقاط امن منتقل کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان بسیج سازندگی خوزستان با اشاره به انتقال مردم سیل زده به کمپ‌های اضطراری هلال احمر خبر داد: علاوه بر اعزام ۴۰۰ گروه جهادی خوزستان به مناطق سیل زده این استان ۲۰۰ گروه دیگر هم از نقاط مختلف کشور از جمله اصفهان، شیراز، تهران و بیرجند وارد استان شده اند.

سرهنگ ممبینی با اشاره به برنامه ریزی های بسیج سازندگی برای بعد از سیلاب گفت: نیروهای جهادی برای منطقه عین دو تا گلدشت و انتهای ملاشیه اهواز نیز در حال ساخت سیل بند هستند؛ همچنین سیل بند سمت شمال اهواز کیانشهر نیز احداث شد.

وی با اشاره به همکاری گروه‌های پزشکی در اردوگاه‌ها و توزیع ارزاق بین مردم سیل زده گفت: بسیج سازندگی شهرستان‌هایی از خوزستان که درگیر نیستند معین شهرهای درگیر سیلاب شده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان در پایان با اشاره به اولویت داشتن خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد برای فعالیت‌های بعد از سیلاب بیان کرد: وقتی سیل فروکش کرد گروه‌های جهادی برای لایه روبی، کف روبی و عادی کردن زندگی مردم برای بازگشت به خانه‌هایشان فعالیت می‌کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار