تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبگرفتگی جاده بستان - چذابه مانع صادرات کالا به عراق است
  ناظر گمرکات خوزستان گفت: آبگرفتگی بخش هایی از جاده بستان - چذابه همچنان مانع اصلی در توقف صادرات کالا به عراق از پایانه تجاری چذابه است.
 
غلامرضا بلوطی میرزا  افزود: به دلیل تداوم سیلاب و آبگرفتگی این مسیر 30 کیلومتری در فروردین امسال ، تجار و بازرگانان محلی نتوانسته اند از پایانه چذابه هیچ گونه کالایی به عراق صادر کنند.
وی گفت:تا زمانی که فرمانداری دشت آزادگان و پلیس راه خوزستان ، امنیت و خطرساز نبودن مسیر بستان - چذابه را به گمرک اعلام نکنند کامیون های حامل کالاهای غیرنفتی نمی توانند به سمت پایانه تجاری چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز حرکت کنند.
ناظر گمرکات خوزستان از صادرکنندگان کالا خواست با توجه به بسته بودن پایانه تجاری چذابه ، از مرزهای شلمچه و مهران در استان ایلام برای صادرات کالا استفاده کنند.
وی گفت: به محض رفع آبگرفتگی و فروکش کردن سیلاب در مسیر تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی ، فعالیت گمرک چذابه از سرگرفته می شود.
پارسال حدود 550 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد.
از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق استفاده می کنند.
مرز تجاری چذابه در سال 1384 بر روی صادرات کالاهای غیرنفتی و عزیمت زائران عتبات عالیات گشوده شد.
فعالیت 2 پایانه تجاری و مسافری چذابه که در جوار هم ساخته شده اند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ساکنان بومی منطقه دارند.
به گزارش ایرنا طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون در فروردین امسال ، سبب آبگرفتگی و در معرض سیلاب قرار گرفتن هفت شهر و بیش از 250 روستای استان خوزستان شده است.
به گفته وزیر کشور ، سیلاب 400هزار نفر از جمعیت خوزستان را درگیر خود کرده است.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان با تشکیل 152 تیم امداد رسانی ، تاکنون بیش از 170هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده غرب ، مرکز و شمال خوزستان در اردوگاه های اضطراری اسکان یافته اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار