تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۱۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طبخ روزانه250هزار وعده غذایی توسط مواکب حسینی برای سیل‌زدگان
رئیس کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین گفت: مواکب اربعین حسینی روزانه 250هزار وعده‌غذایی را جهت توزیع در بین سیل‌زدگان مستقر در اردوگاه‌ها طبخ می‌کند که هزینه‌های این مواکب تنها از محل کمک‌های مردمی تامین شده و هیچ گونه اعتبار دولتی دریافت نکرده‌اند.  

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، رئیس کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: مواکب اربعین حسینی روزانه 250هزار وعده‌غذایی را جهت توزیع در بین سیل‌زدگان مستقر در اردوگاه‌ها طبخ می‌کند که هزینه‌های این مواکب تنها از محل کمک‌های مردمی تامین شده و هیچ گونه اعتبار دولتی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون 110 موکب از 16 استان مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، هرمزگان، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، زنجان، سمنان و البرز در حال خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده نقاط مختلف خوزستان هستند.

موسوی گفت: فعالیت این مواکب تا زمان برگشتن شرایط به روال عادی ادامه پیدا خواهد کرد و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب که در اردوگاه‌ها مستقر شده‌اند در جهت تامین و رفع نیازهای ضروری آن‌ها همچنان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز، 270 روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، 109روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.92 اردوگاه نیز از جمله چادرها، حسینیه‌ها، پادگان‌ها، مدارس و ... جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستانی درنظر گرفته شده است که 118هزار نفر در این اردوگاه‌ها مستقر شده‌اند.سیلاب اخیر به 438هزار واحد مسکونی شهری و 8هزار و700واحد مسکونی روستایی آسیب وارد کرده است؛ همچنین در این بازه زمانی، 400هزار راس دام سبک و سنگین جابه‌جا شده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار