تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۸۱۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستور تخلیه روستای صراخیه شادگان صادر شد
  مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: روستای صراخیه در مجاورت تالاب شادگان به دلیل افزایش حجم آب در اطراف آن باید تخلیه شود.
  کیامرث حاجی زاده بامداد دوشنبه در جلسه ستاد بحران شادگان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: روستای صراخیه به منظور کاهش خطرات احتمالی ناشی از سیلاب باید تخلیه شود.
وی افزود: انتقال ساکنان این روستا توسط جمعیت هلال احمر، سپاه و ارتش انجام می شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان از انتخاب شهرستان های رامشیر، رامهرمز و نیز سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان معین شهرستان شادگان در شرایط بحرانی ناشی از سیلاب معرفی کرد و افزود: شهرستان های و دستگاه های معین در احداث سیل بند شهرستان شادگان را یاری می کنند.
وی افزود: شهرستان های مذکور به همراه منطقه آزاد اروند موظف اند برای مهار سیلاب با امکانات و ماشین آلات مورد نیاز در شهرستان شادگان حضور یابند.
حاجی زاده همچنین شرکت نفت و گاز اروندان را موظف کرد با حضور در دارخوین و برخی نقاط بخش مرکزی شادگان در ایجاد و استحکام بخشی سیل بندها کمک کند.
حاجی زاده با اشاره به شرایط بحرانی نهر بحره تصریح کرد: روان آب هایی که از سمت رودخانه کارون به نهر بحره ریخته شده شرایط شادگان را با مشکل جدی مواجه کرده و اکنون این آب باید به سمت تالاب شادگان و دارخوین هدایت شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: تالاب شادگان با ظرفیت کامل در حال اشباع شدن است و خروجی های این تالاب به سمت دریا باز شده است.
وی بر مشارکت نیروهای جهادی مردمی برای حل مشکلات ناشی از سیلاب در شادگان تاکید کرد و افزود: انتظار می رود شهروندان شادگانی همانند سایر مردم سیل زده در استان خوزستان همراه دستگاه های اجرایی باشند.
20 روستای بخش مرکزی شهرستان شادگان در جنوب غرب استان خوزستان به دلیل افزایش روان آب های رودخانه کارون در معرض سیلاب قرار گرفته اند.
تاکنون یک روستا در بخش مرکزی و 2 روستا نیز در دارخوین با ورود سیلاب تخلیه شدند.
افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار