تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۸۱۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صلیب سرخ بدون توجه به فشارها، کمک های بین‌المللی را به ایران برساند
 نماینده رهبر معظم انقلاب درجمعیت هلال احمر گفت:این حضور سبب توجه جوامع بین المللی به گستره‌ خسارات وارد آمده به نقاط مختلف ایران پس از وقوع سیلاب های اخیر است و صلیب سرخ بدون توجه به فشارها به ایران کمک کند.
 
به گزارش سایت حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، در سفر امروز نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر به استان خوزستان برای بازدید از مناطق سیل زده و دلجویی از سیل زدگان استان رئیس منطقه ای خاورمیانه و‌ شمال آفریقا (منا) فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر با نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر دیدار کرد.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلیمن عبدالحسین معزی از همدردی و همیاری جامعه بین المللی و فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر تقدیر کرد و گفت: حضور رئیس منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقای فدراسیون در خوزستان نشانه توجه و همدلی آنان با سیل زدگان جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر نیز در این دیدار با ابراز تاسف از وقوع سیل در مناطق مختلف جمهوری اسلامی ایران و گستردگی خسارات به بار آمده از آن، تلاش برای تسکین آلام سیل زدگان را هدف سفر خود به خوزستان اعلام کرد و بر همکاری همه جانبه با جمعیت هلال احمر ایران به منظور رفع مشکلات و‌خسارات تاکید کرد.
در این سفر به استان خوزستان، ذاکری معاون نظارت و امور شرعی، احمدوند معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی و عبدالمجید معزی مشاور نماینده ولی فقیه در هلال احمر و مدیر کل حوزه نمایندگی، حجت الاسلام و المسلمین معزی را همراهی می کنند.
از اوایل فروردین ماه امسال تا کنون با طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون بسیاری از مناطق استان دچار سیلاب شده است و دستور تخلیه 270 روستا صادر شده است.
جمعیت هلال احمر استان 67 اردوگاه اسکان در استان راه اندازی کرده است که تا کنون بیش از 117 هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شدند و به بیش از 160 هزار نفر امدادرسانی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار