تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۸۱۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار تیم بهداشت و درمان اضطراری به استان خوزستان اعزام شد
  معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از اعزام تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان‌ های تهران، چهارمحال و بختیاری، یزد و کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارائه خدمات درمانی به مناطق سیل زده استان خوزستان خبر داد.

حسن صفاریه افزود: تیم های یاد شده به منظور ارزیابی مستمر مناطق سیل زده خوزستان، هماهنگی عملیات و خدمت رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی به مناطق سیل زده این استان اعزام شده اند.
وی ادامه داد: تیم های بهداشت و درمان استان های تهران در شهرستان سوسنگرد با پوشش شهرهای هویزه و حمیدیه، چهارمحال و بختیاری در پایگاه دارخوین و با پوشش شهر شادگان، یزد در شهر ملاثانی مستقر و با پوشش شهر باوی و کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان عبدالخان مستقر شده اند و با پوشش شهرهای شاوور و الوان مشغول انجام وظیفه هستند.
وی با اشاره به بازدید میدانی از مناطق سیل زده، گفت: در این راستا از 6 اردوگاه اسکان اضطراری شهرستان ‌های استان خوزستان از جمله اردوگاه ثامن الائمه(ع) با جمعیت چهار هزار نفر، اردوگاه جوادالائمه (ع) با جمعیت 800 نفر، مدرسه ولایت با جمعیت 560 نفر، اردوگاه تیپ زرهی با جمعیت 795 نفر، سوسنگرد با جمعیت 240 نفر و هویزه با جمعیت 850 نفر بازدید و نیاز سنجی صورت گرفت.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی با بیان اینکه استان های بوشهر، فارس، کرمان، البرز، کرمانشاه، کردستان و زنجان به عنوان استان ‌های جایگزین در نظر گرفته شده اند، گفت: اعلام آماده باش به تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان‌ های قزوین، سمنان و قم و همچنین ادامه ارائه خدمات بهداشت و درمان اضطراری در مناطق مختلف استان خوزستان به ‌صورت «ده گردشی» و مناطق اسکان اضطراری به عنوان اقدامات آتی از سوی تیم های یاد شده، صورت خواهد گرفت.
صفاریه یادآور شد: با توجه به مشکلات احتمالی در روستاهای اقماری ارائه خدمات به ‌صورت سیار و روستا گردی توسط تیم های بهداشت و درمان 4 استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران و یزد برنامه ریزی شده است.
«کاهش مرگ و میر و بیماری در جوامع آسیب دیده با ایجاد واحدهای سیار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط خاص و اضطراری شامل واحد مراقبت های پایه بهداشتی، بیمارستانی استقرار سریع و بیمارستان مرجع در مناطق مختلف کشور بر اساس آمایش از اهداف این معاونت در پاسخگویی به سوانح است.»
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار