تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۱۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار شیوع بیماری‌های ویروسی و پوستی در مناطق سیل‌زده
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان نسبت به شیوع بیماری‌های ویروسی و پوستی میان سیل‌زدگان و همچنین به وجود آمدن بحران بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده هشدار داد.
علی خسروی با بیان این‌که حوادثی مانند سیل، زلزله و نظایر آن از دو جهت در بروز آثار و تبعات جسمانی و روحی قابل بررسی است اظهار داشت: دسته نخست بیماری‌هایی هستند که مستقیما ناشی از بروز حوادث یاد شده مانند جراحات، شکستگی‌ها، صدمات عضوی، خفگی و نظایر آن است و معمولا در همان ساعات اولیه حادثه مشاهده می‌شوند.

وی ادامه داد: دسته دوم نیز بیماری‌هایی هستند که به صورت غیرمستقیم ناشی از حوادث یاد شده شیوع می‌یابند که بیماری‌های پوستی، صدمات روحی، بیماری‌های عفونی، سوءتغذیه و بیماری‌های ناشی از زندگی در محیط‌های گروهی و جمعی (اردوگاه‌ها) و چادرنشینی از جمله آنها است که معمولا روزها و هفته‌های بعد از حادثه آشکار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با هشدار شیوع بیماری‌های ویروسی، پوستی در مناطق سیل‌زده گفت: سیل‌زدگان در معرض آلودگی ویروسی، انتقال از طریق غذای ناسالم، ابتلا به اسهال و استفراغ، ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند گال، سالک، قارچ و شپش به سبب عدم رعایت بهداشت هستند.

خسروی با توصیه به سیل‌زدگان جهت درمان و پیشگیری از بیماری‌ها، افزود: سیل‌زدگان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های پوستی و ویروسی از درمان خود سرانه پرهیز کرده و از مراجعه به پایگاه‌های پزشکی بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی، معاونت غذا و دارو و مراکز بهداشتی خودداری کنند.

وی به سیل‌زدگان هشدار داد: با مراجعه به پایگاه‌های پزشکی غیرکارشناسی و تجویز داروهای غیرمرتبط بزرگترین صدمات جبران ناپذیری را به سلامت و جان خود وارد می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان خطاب به مردم حادثه‌دیده عنوان کرد: غذاهای گرم را پس از دریافت مصرف کرده و از قراردادن در معرض هوای گرم و مصرف آن در روزهای آینده خودداری کنند.

خسروی در پایان از زحمات مردم و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان تقدیر کرد و گفت: هر گونه فعالیت پزشکی، درمانی، دارویی و بهداشتی را با مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و نظارت معاونت غذا و دارو پیگیری کرده تا از بروز بیماری‌های مزمن و غیرقابل درمان جلوگیری شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار