تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۱۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت گندم در مناطق جنوبی و غربی خوزستان شروع شد
کار برداشت گندم در مناطق جنوبی و غربی خوزستان از روز دوشنبه شروع شده است.
 عملیات برداشت گندم با تاخیر 2 هفته ای در خرمشهر و سوسنگرد که جزو مناطق گرمسیری خوزستان محسوب می شوند با ورود کمباین های غیربومی شروع شده و به تدریج به دیگر مناطق خوزستان کشیده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور به خبرنگار ایرنا گفت:91 مرکز وابسته به تعاونی های روستایی و غله ، برای خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شده است.
خدارحم امیری‌زاده افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد ، هرکیلوگرم گندم معمولی 17هزار و دروم 17هزار و 700ریال به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.
قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته 13هزار ریال بود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خوزستان نیز به ایرنا گفت:در سال زراعی 1398-1397 حدود540 هزار هکتاردر 27 شهرستان خوزستان زیر کشت گندم قرار گرفت که به دلیل بروز سیلاب و آبگرفتگی 158هزار هکتار آسیب دید و 34 هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی شد.
محمد قاسمی نژاد افزود: تا پیش از بروز سیلاب پیش بینی می شد در سال زراعی جاری حدود 2 میلیون تن گندم برداشت شود ولی به دلیل سیلاب و آبگرفتگی مزارع گندم ، تولید گندم خوزستان امسال به یک میلیون و 250هزار تن خواهد رسید که از این میزان بیش از 85درصد به صورت تضمینی خریداری می شود.
طبق برنامه ، برداشت گندم در خوزستان تا اواخر خرداد ادامه می یابد.
گندم تولیدی خوزستان به لحاظ کیفیت بهترین گندم کشور محسوب می شود.
پارسال حدود یک میلیون و 130هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شد.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سیلاب اخیر 39هزار و 670میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارده شده که این رقم غیر از خسارات وارده به واحدهای نیشکری خوزستان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار