تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۶۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل مکش منفی فاضلاب به شبکه آب اهواز در کنترل است
 مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت و کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: مشکل مکش منفی فاضلاب به درون شبکه آب اهواز در روزهای گذشته که در چند نقطه محدود شاهد آن بودیم ، با قطع سریع آب این مناطق و تلاش برای رفع آن، در کنترل است.
 
کوشیار اعظم واقفی، درخصوص نگرانی مسئولان بهداشت از کیفیت آب شرب این شهر افزود: در شرایط بحرانی احتمال ورود آلودگی بیشتر است و به تبع آن نگرانی ها نیز افزایش می یابد اما با بیشتر کردن نظارت ها بر کیفیت آب شرب تاحدودی به رفع این نگرانی ها پاسخ داده ایم.
وی ادامه داد: آب شرب برخی نقاط روستایی و شهری خوزستان به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه ها دچار کدورت شد و همچنین برخی تاسیسات آب و فاضلاب روستایی دچار مشکل شده که تا زمان رفع این مشکل، نیاز مردم به وسیله تانکر و آب بسته بندی تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه نظارت ها توسط شرکت آبفا و بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت انجام می شود ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب تهران یک آزمایشگاه سیار برای نمونه برداری از آب شرب به استان خوزستان ارسال کرده است.
اعظم واقفی از دغدغه های فعلی درخصوص کلانشهر اهواز را پس زدگی فاضلاب دانست و گفت: با بکارگیری تجهیزات شرکت آبفای اهواز و همچنین همکاری استان های معین مشکل پس زدگی فاضلاب اهواز درحال رفع است و پس از جمع آوری فاضلاب اقدام به پاکسازی محیط می شود تا نگرانی در بحث سلامت مردم و به ویژه دانش آموزان باقی نماند.
وی درخصوص وجود لکه های نفتی در کانال سلمان در شمال غرب اهواز نیز توضیح داد: آب شرب مورد نیاز اهواز به صورت موقت از کانال سلمان برداشت می شد و پس از دیدن لکه های نفتی این منبع تامین کننده آب حذف شد و قرار شد با وزارت نفت این مشکل ریشه یابی و با کمک مواد جاذب دفع شود.
وی ادامه داد: هیچ لکه نفتی وارد سیستم آبگیری شرکت آبفای اهواز نشده و مشکلی نیز برای سیستم تصفیه بوجود نیامده است.
دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز تا سه هزار و 200 متر مکعب بر ثانیه افزایش یافته است با این حال مردم شهر اهواز این روزها گرفتار معضلی بزرگتر از سیل، به نام پس زدگی فاضلاب هستند.
خیابان های نقاط مختلفی از کلانشهر یک میلیون و 300 هزار نفری اهواز همچون کوی پردیس، مجاهد، گلستان، لشکرآباد، مرکز شهر، کیان آباد و کیانپارس به دلیل پس زدگی فاضلاب درگیر فاضلاب هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار