تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۸۱۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمع آوری آب از مناطق مسکونی عین2 اهواز به پمپ قوی نیازدارد
  معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه باقی ماندن آب در خیابان های عین 2 اهواز و ترکیب آن با فاضلاب شیوع بیماری های روده ای را در پی دارد و خطرساز است گفت: جمع آوری این حجم آب به پمپ های قوی نیاز دارد.
علیرضا عالیپور بیان کرد:حجم بالایی آب در عین 2 جمع شده که باید به سمت مسیل ها هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه پمپ به اندازه کافی برای خروج این آب ها وجود ندارد گفت: انتظار می رود استان های تعیین شده به عنوان معین در امر امدادرسانی و ارسال ماشین آلات و تجهیزات همکاری بیشتری داشته باشند.
عالیپور خاطر نشان کرد: هم اکنون استان اصفهان در امر خدمات رسانی همکاری بسیاری خوبی در خوزستان دارد اما سایر استان ها خدمات رسانی مستمری ندارند و کمک های آنها مقطعی است.
وی درخصوص شکسته شدن مجدد سیل بند عین 2 افزود: امروز بخش هایی از سیل بند عین2 شکسته شد اما با کمک نیروهای مردمی و جهادی ترمیم شد و با کمک ماشین آلات تراز این سیل بند افزایش یافت.
عالیپور گفت:مرحله نخست سیلاب سوم فروردین از رودخانه کارون آغاز شد که با احداث سیل بند از ورود آن به شهر ممانعت شد؛ در مرحله دوم شاهد ورود آب از کانال سلمان بودیم که حدود 50 درصد عین 2 اهواز را فراگرفت و در مرحله سوم سیلاب دشت ها، به سمت اهواز جاری شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت برخی سیل بندها سبب تغییر مسیر سیلاب به دشت ها می شود ادامه داد: ورود آب ناشی از ذوب شدن برف ها به سدهای خوزستان نیز پیش بینی می شود.
بیت سیاح یکی از اهالی منطقه عین 2 نیز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از شکسته شدن بخش هایی از سیل بند عین2 خبر داد و گفت: حدود پنج متر از این سیل بند امروز شکست که با کمک نیروهای مردمی ترمیم شد.
وی ادامه داد: به گفته مجموعه شهرداری ماشین آلاتی در بالادست کانال سلمان و سمت کانال زهکش نیشکر دهخدا درحال ترمیم سیل بند هستند.
این فرد از پایین آمدن ارتفاع نسبی آب در خیابان های منطقه گفت و افزود: البته هنوز در بخش هایی از عین2 ارتفاع آب همچنان بالا است.
محله عین 2 در 2 کیلومتری جنوب غرب اهواز قرار دارد که حدود 32 هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه در سال 95 به شهر اهواز ملحق شد.
سیل بندهای احداث شده بر روی کانال سلمان از حدود 6 روز شکسته شد که سبب ورود آب به مناطق مسکونی عین 2 شد.
کانال سلمان، در پی شکستگی و تعمیر کانال پای پل کرخه، از اواخر دی امسال وارد مدار شده و بخشی از آب شرب اهواز را در قالب طرح غدیر از سد کرخه تامین می کند. حدود 60 درصد آب شرب اهواز از سد کرخه برداشت می شود.
'کانال سلمان' کانال خاکی به عرض 70 تا 110 متر و طول بیش از 100 کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه 'جنگ آب' شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.
کانال انتقال آب سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار