تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تنها 10 خانوار در شیرین شهر به دلیل نفوذ سیلاب جا به جا شدند
 مدیر عامل شرکت عمران شیرین شهر با رد آبگرفتگی وسیع در این شهر جدید، گفت: به دلیل نفوذ آب به داخل شهر تنها 10 خانوار جابه جا شدند و شرایط زندگی برای دیگر ساکنین عادی است.
 
رضا فرهاد زاده  جمعیت ساکن در شهر جدید شیرین شهر را 2 هزار نفر اعلام کرد و گفت: اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که محتوای آن آبگرفتگی کامل این شهر بوده اما چنین موضوعی صحت ندارد.
وی ادامه داد: روال زندگی در این شهر عادی است اما طی 2 روز گذشته برخی از اهالی روستاهای اطراف شیرین شهر داکت ایجاد شده را شکسته و از ورود آب به روستاهای خود جلوگیری کردند.
مدیرعامل شرکت عمران شیرین شهر بیان داشت: بعد از اینکه چنین اقدامی صورت گرفت طول مسیر سیل بند در اطراف شهر را افزایش دادیم اما در این بین بخشی از آب به شهر نفوذ کرد و بخش مسکن مهر دچار آبگرفتگی شد.
فرهاد زاده یادآور شد: در این محله تعداد 10 خانوار ساکن بودند که در محله های دیگری از شهر اسکان موقت داده شدند.
وی با اشاره اینکه محلات مسکونی، تاسیسات زیربنایی شهر از جمله شامل پست برق، تصفیه خانه آب و درمانگاه در مقابل آبگرفتگی ایمن هستند، گفت: به این منظور با بکارگیری ماشین آلات سنگین سیل بندی به طول پنج کیلومتر در سرتا سر شهر ایجاد شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت عمران شیرین شهر آب به طول 2 متر در پست سیل بند این شهر جمع شده است.
فرهادی با عادی دانستن شرایط زندگی در شهر ، اظهارداشت: مصلحت این است که مردم شهر را تخلیه کنند ولی ساکنان تمایلی به این کار ندارند و در منازل خود حضور دارند.
در همین خصوص نیز تعدادی از ساکنان شیرین شهر با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کردند با توجه به ایجاد تمهیدات لازم ترجیح می دهند که در شهر حضور داشته باشند .
شیرین شهر یکی از شهرهای جدید کشور است که در استان خوزستان و در محدوده شهرستان کارون قرار دارد و در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید.
شهر جدید شیرین شهر مرکز ثقل 5 شرکت نیشکر خوزستان است و در کنار یک صد و سی و دو هزار هکتار از مزارع نیشکر قرار دارد.
بر اساس این گزارش، ستاد مدیریت بحران استان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به خوزستان را تاکنون 83 هزار و 497 میلیارد ریال اعلام کرده است.
این خسارات در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ( زراعی، باغی، دام و طیور، ساختمان و تاسیسات)، واحدهای مسکونی( بازسازی، تعمیری، لوازم خانگی معیشتی، تجاری)، ماشین آلات سبک و سنگین، عشایر، راه های ارتباطی، راه آهن، معابر شهری، آب شهری و روستایی، تاسیسات آب و فاضلاب، تاسیسات شبکه برق، تاسیسات زیربنایی گاز بوده است.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
در پی این وضعیت تاکنون دستور تخلیه 270 روستا وهفت شهر استان داده شده و به گفته وزیر کشور 400هزار نفر در معرض سیلاب قرار گرفتند.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار