تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۸۱۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور استان‌های وزیر ارشاد در خوزستان؛
فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده متناسب با نیاز مخاطبان باشد
 
مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر برنامه کمک‌ها و حمایت‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده خوزستان کوتاه مدت باشد در آینده با خلاء فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خوزستان مواجه خواهیم شد. 

  علی غیاثی‌ ندوشن که برای حضور در نشست هم‌اندیشی ادارات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های معین خوزستان شامل تهران، اصفهان، کرمان، فارس، به اهواز سفر کرده بود ارایه خدمات و حمایت‌های فرهنگی و هنری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در مناطق سیل‌زده انجام گیرد را از مهمترین اهداف تشکیل این نشست دانست. 

غیاثی ندوشن افزود: حسب دستور و تاکید مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت و کمک‌رسانی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مناطق سیل‌زده کشور اولین جلسه شورای معاونان این وزارت خانه با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران ادارات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت و با موضوع خدمات‌رسانی به مناطق درگیر سیل برگزار شد. طی این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که همه استان‌ها از توان و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود در جهت خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به مناطق سیل زده استفاده کنند. 

مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این راستا با پیگیری‌های زیاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استان‌های تهران، اصفهان، فارس، کرمان و کرمان جنوبی به عنوان استان‌های معین خوزستان تعیین شدند. 

او همچنین گفت: در این نشست که با حضور مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های معین به همراه مدیران ادارات تابعه و وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان تشکیل شد، بعد از بحث و گفت‌وگو پیرامون بررسی مشکلات و کاستی‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ارایه پیشنهادات از سوی مدیران خوزستان که بعضی باید به مرکز اطلاع‌رسانی شود و از سوی معاونت‌های مختلف و تخصصی پیگیری شود ، تصمیمات و مصوباتی تعیین شد.   

غیاثی ندوشن خاطرنشان کرد: کمک‌ها و حمایت‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده خوزستان باید به صورت پیوسته و مستمر انجام گیرد زیرا اگر کمک‌ها و حمایت‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده خوزستان کوتاه مدت باشد در آینده با خلاء فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خوزستان مواجه خواهیم شد. 

مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استان‌های معین باید ظرف یک هفته پیشنهادات خود را ارایه کنند و یک نفر از معاونان ادارات کل استان‌ها به عنوان رابط برای پیگیری‌های ویژه امورات مربوط به این موضع تعیین شود. 

وی با بیان این که نوع کار و فعالیتی که می‌خواهیم انجام دهیم باید به شکل همه جانبه و متناسب با نیاز مخاطبان باشد گفت: در این راستا مباحث سنی، قومیتی و جنسی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان باید مورد توجه باشد. 

او ادامه داد: میان استان‌هایی که دچار سیل شدند خوزستان در حوزه پیگیری موضوعات فرهنگی و هنری فعال‌ترین بود. 

مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنایت ویژه‌ای به این جلسه داشت و امیدوار بود که خروجی آن الگویی برای دیگر استان‌های سیل‌زده همچون گلستان و لرستان و سازمان‌های هم‌خانواده ما باشد تا آنها هم با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی خود خدمات خوبی برای کمک‌رسانی ارایه دهند. 

غیاثی ندوشن بر ارایه طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و کاربردی از سوی استان‌های معین در حوزه‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و ادامه داد: با حضور مدیران کل استان‌های معین خوزستان از مناطق سیل‌زده استان بازدید خواهیم داشت و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد. 

وی بیان کرد: نوع کار و فعالیتی که می‌خواهیم انجام دهیم باید به شکل همه جانبه و متناسب با نیاز مخاطبان باشد که در این راستا مباحث سنی، قومیتی و جنسی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان باید مورد توجه باشد و برای هر کدام نسخه مناسبی تهیه کنیم. 

غیاثی ندوشن با بیان اینکه باید بر اساس زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات موجود استان استفاده کنیم اضافه کرد: نحوه حضور استان‌های معین باید به گونه‌ای باشد که هزینه‌های مضاعف با توجه به شرایط موجود را به خوزستان تحمیل نکند. 

وی ادامه داد: وزارت کشور تقسیم‌بندی برای استان‌های معین در نظر گرفته که ما هم می‌توانیم در تقسیم‌بندی‌ها از همان الگوی وزارت کشور بهره‌مند شویم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار