تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۱۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیک مصرف برق خوزستان کاهش یافت
  مدیر بازار شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه پیک مصرف برق سال 97 نسبت به سال 96 به میزان 3.69 درصد کاهش داشته است گفت:واحدهای تولیدی خوزستان در سال 97، حدود 37 هزار و 260 گیگاوات ساعت برق تولید کردند.
 
فرامرز شادفر بیان کرد: سهم نیروگاه های برق آبی 29 درصد و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی 71 درصد کل انرژی تولیدی خوزستان در سال 97 بوده است.
وی تصریح کرد: از 26 هزار و 590 گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و گازی استان، 49 درصد توسط بخش دولتی ( نیروگاه های رامین و ماهشهر) و 51 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( آبادان، زرگان، بهبهان، ماهشهر و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.
مدیر بازار شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 73 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.
شادفر انرژی مصرفی سال 97 را 36 هزار و 241 گیگاوات ساعت عنوان کرد که 2.89 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است.
وی تاکید کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین درتمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق امری لازم و ضروری است.
تابستان سال 97 به دلیل گرمای هوا و به منظور جلوگیری از قطع احتمالی برق ساعات کار ادارات در استان خوزستان کاهش یافت.
به گفته استاندار خوزستان میانگین قطعی برق خوزستان برای هر نفر هزار دقیقه در سال است در حالی که این عدد در خراسان رضوی 72 دقیقه است که این امر نشان می دهد در دهه های گذشته برای زیرساخت برق خوزستان سرمایه گذاری نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار