تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۸۱۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
680چشمه حمام وسرویس بهداشتی به نقاط سیل زده خوزستان ارسال شد
  سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع با تشکیل گروه های تخصصی و فنی نسبت به ارسال تجهیزات مورد نیاز مناطق سیل زده ‌اقدام و با توجه به نیاز مبرم منطقه 650 سرویس بهداشتی و 30 چشمه حمام را به خوزستان ارسال کرد.
 در پی بارش های سیل آسای اخیر در کشور و لزوم گسیل امکانات بیشتر از سوی نیروهای مسلح به استان‌های سیل‌زده، سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشکیل تیم های تخصصی نسبت به ارسال تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مناطق سیل زده اقدام کرد.
قرارگاه های سازمان صنایع دفاع با اعزام تیم فنی به شهرستان دورود، ترمیم خط لوله اصلی آب این شهر را به طول 200 متر ترمیم و انشعابات آب موقت این شهر را وصل کرد.
همچنین لایروبی و نظافت زیر پل های رودخانه مسیر پارچین برای تسهیل عبور آب و جلوگیری انسداد مسیر نیز از دیگر اقدامات قرارگاه سازمان صنایع دفاع در مناطق سیل زده بود.
گروه خودرویی این سازمان نیز با اعزام ده ها دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله، لودر، کمپرسی ، بیل مکانیکی، خاور و تریلی کفی اقدامات گوناگونی در راستای انجام عملیات های مهندسی و حمل مواد غذایی و معیشتی به عهده گرفت.
توزیع اقلام مورد نیاز شامل پوشاک و ارزاق در ایام تعطیلات نوروز، اعزام گروه های جهادی، طبخ و توزیع حدود 20 هزار پرس غذا در مدت زمان هشت روز در مناطق آق قلا ، گمیشان و عیدگاه از جمله دیگر اقدامات سازمان صنایع دفاع در مناطق سیل زده بود که توسط بسیج این سازمان به انجام رسید.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از خوزستان ، دستور تخلیه هفت شهر و 270 روستای این استان صادر شده است.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 هزار سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار