تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۱۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب به برخی خانه ها در خوزستان وارد شده است
 پیروز حناچی شهردار تهران با تشریح اقدامات این نهاد در مناطق سیل زده خوزستان، از مشکلات این مناطق را مسایل بهداشتی خواند و گفت: در برخی شهرها با بالاآمدن آب، فاضلاب به خانه ها وارد شده و اگر از اینک تدبیر نشود در این مناطق با بروز بیماری های عفونی روبه رو خواهیم شد.
وی در جلسه شورای معاونان شهرداری تهران همچنین افزود: سیل اخیر زمین های کشاورزان را (در برخی مناطق) از بین برده و این در حالی است که کشاورزان خوزستانی در انتظار سال خوبی برای برداشت محصولات‌ خود بودند.
وی ادامه داد: به همین دلیل در برخی نقاط که نیروهای عملیاتی می خواستند مسیرهای آب را هدایت کنند و مثلا دژی را بشکنند با مقاومت مردمی روبه رو می شدند چراکه مردم بیم ورود آب به زمین های کشاورزی را داشتند.
وی از برخی فعالیت های هماهنگ میان مردم و مسئولان در تعدادی از شهرها تقدیر و بیان کرد: در سوسنگرد مردم به کمک مسئولان دژی را ساختند که به خوبی جلوی ورود آب به برخی بخش ها را گرفت.
حناچی با مثبت و‌ موثر دانستن عملکرد شهرداری تهران در خوزستان تاکید کرد: حضور معاون هماهنگی و امور مناطق در این عملیات به دلیل تجربه بالای وی در حل مشکلات منطقه و ایجاد هماهنگی لازم، بسیار موثر بوده، مردم هم در مناطقی که شهرداری تهران فعال است از اقدامات انجام شده رضایت داشتند.
شهردار تهران اضافه کرد: البته در بخش توزیع اقلام مصرفی شکایت هایی وجود داشت که به نظر من طبیعی است، در شرایط فعلی هر اقدامی آنجا انجام شود برخی معترض خواهند بود ضمن اینکه درخواست های مردم در مناطق مختلف خوزستان متفاوت بود، به طور مثال، در برخی روستاها و مناطق عشایری مردم خواستار علوفه برای دام هایشان بودند.
به گفته وی در روزهای آینده نیروهای شهرداری از آق قلا و سایر مناطق سیل زده کشور خارج می شوند و در خوزستان متمرکز خواهند شد و در هماهنگی با سایر دستگاه ها به امدادرسانی به سیل زدگان خواهند پرداخت.
شهردار تهران ادامه داد:اکنون در دولت این نگرانی وجود دارد که با گرم شدن هوا روان آب های ناشی از ذوب برف ها باعث شود باز هم میزان آب ورودی به سدها افزایش یابد و مسئولان مجبور شوند دریچه سدها را باز کنند.
حناچی همچنین از تصویب لایحه دوفوریتی کمک به مناطق سیل زده در شورای شهر تهران قدردانی و ابراز رضایت کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار