تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۱۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزار و 35خدمت بهداشتی و درمانی به سیل زدگان خوزستان ارایه شد
 معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: هزار و 35 مورد خدمت بهداشتی و درمانی به سیل زدگان خوزستان در روز دوشنبه ارایه شد.
حسن صفاریه با اعلام این مطلب بیان کرد:این خدمت رسانی بهداشتی و درمانی از سوی تیم های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در مجتمع اردوگاه های عبدالخان، مدرسه زینب (س) دارخوین، مدرسه حضرت رسول(ص) دارخوین و اردوگاه کشت و صنعت فارابی انجام شد.
وی توضیح داد: روز گذشته 417 مورد ویزیت رایگان، 99 مورد خدمات پرستاری،153 مورد خدمات بهداشت مادر و کودک، 43 مورد خدمات تغذیه، 44 مورد خدمات بهداشت روان، 68 مورد خدمات بهداشت محیط،211 مورد خدمات آموزشی و در مجموع یک هزار و 35 مورد خدمت به سیل زدگان استان خوزستان ارایه شد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی روز گذشته نیز از اعزام تیم های بهداشت و درمان اضطراری استان‌ های تهران، چهارمحال و بختیاری، یزد و کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارایه خدمات درمانی به مناطق سیل زده استان خوزستان خبر داده بود.
صفاریه اضافه کرده بود: تیم های بهداشت و درمان استان های تهران در سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان با پوشش شهرهای هویزه و حمیدیه، چهارمحال و بختیاری در پایگاه دارخوین و با پوشش شهر شادگان، یزد در شهر ملاثانی مستقر و با پوشش شهر باوی و کهگیلویه و بویراحمد در عبدالخان شوش مستقر شده اند و با پوشش شهرهای شاوور و الوان مشغول انجام وظیفه خواهند بود.
«کاهش مرگ و میر و بیماری در جوامع آسیب دیده با ایجاد واحدهای سیار ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط خاص و اضطراری شامل واحد مراقبت های پایه بهداشتی، بیمارستانی استقرار سریع و بیمارستان مرجع در مناطق مختلف کشور بر اساس آمایش از اهداف این معاونت در پاسخگویی به سوانح است.»
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار